2 357 033 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Samt hur man skall agera för att dra ut på smittan för att faktiskt kunna få vård.useless skrev:
Man skall inte mörka för medborgarna, vilket jag upplever att Tegnell gör.
Samhällsfarligt är det på så sätt att han ger fel råd, han nonchalerar och förminskar. Han vet inte riktigt vad han gör heller, vilka flyg som går till och från Sverige, trots att det är hans uppgift att känna till (just vid tillfället när utbrottet satte igång ordentligt i Kina), han ger gång på gång felaktiga prognoser om kulmen, vilket felaktigt och vilseledande lugnar folk, och så vidare.F f91jsw skrev:
Hans agerande bidrar till att fler riskerar bli smittade och i förlängningen riskerar att dö.
Någon som han i den position han har, skall inte sitta där. Då gör han bättre i att sitta i ett rum och hjälpa till att kopiera papper eller något annat som inte kräver allt för stor tankeverksamhet.
ingen exponentiell ökning här. Idag inga nya rapporterade Coronafall i Skåne.
Då får vi väl konkludera att epidemin snart är över.
Det kan dock finnas vissa spår av ironi i mitt inlägg. Inte för att jag tror att det är så allvarligt och allt går åt helvetet, men snarare pga all trolleri (i dubbel bemärkelse) med siffrorna och domedagsbilden det leder till.
Då får vi väl konkludera att epidemin snart är över.
Det kan dock finnas vissa spår av ironi i mitt inlägg. Inte för att jag tror att det är så allvarligt och allt går åt helvetet, men snarare pga all trolleri (i dubbel bemärkelse) med siffrorna och domedagsbilden det leder till.
F f91jsw skrev:
"En person i Stockholm som insjuknat i covid-19, har varken befunnit sig utomlands eller haft kontakt med andra konstaterat coronavirussmittade."
https://www.expressen.se/nyheter/skolor-stanger-efter-bekraftade-coronafall1/
Ja, den gillar vi. Kanske något positivt med Corona. Tyvärr lär den sänkningen endast hamna i skattekistan till att slänga ut på ännu mer idioti än idag, liksom räntesänkningarna från riksbanken som inte hamnar i lånetagarnas ficka utan snarare i bankernas!useless skrev:
Gammelnörden
Medlem
· Uppsala län
· 1 158 inlägg
Gammelnörden
Medlem
- Uppsala län
- 1 158 inlägg
Eller reser till Somalia...Martin_B skrev:
"Statsepidemiolog Anders Tegnell deltar inte dagens presskonferens. Han reste i helgen till Somalia för att hjälpa till med att starta en ny hälsomyndighet i landet, skriver Dagens Nyheter."