2 356 842 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Vilken fart det har tagit i tråden igen nu när alla baissande olyckskorpar börjar samlas här igen. #30000 - inlägget kommer ju komma här snart.
Jag killgissar att om vi skulle testa alla 95000 personer som dör i sverige varje år och se om de "dör MED förkylningsvirus" så tror jag vi skulle ha en riktigt riktigt vidrig pandemi. Bäst att svetsa igen lite dörrar här hemma nu.
Jag killgissar att om vi skulle testa alla 95000 personer som dör i sverige varje år och se om de "dör MED förkylningsvirus" så tror jag vi skulle ha en riktigt riktigt vidrig pandemi. Bäst att svetsa igen lite dörrar här hemma nu.
Skillnaden är dock att Staffan har skrivandets gåva och kan konsten att skapa giftiga inlägg på ett mkt elegant och roligt sätt. Utan att i mitt tycke gå till personangrepp på den riktigt elaka linjen . Och han håller sig till ämnet oftast.J Jocke Best skrev:
Nu riskerar jag att fjäska igen, jag vet. Och får jag en giftig dräpare från honom så accepterar jag det.
Ursäkta att jag frångick ämnet.
Han är grym. Du har helt rätt. Kudos!K Kreutzer skrev:Skillnaden är dock att Staffan har skrivandets gåva och kan konsten att skapa giftiga inlägg på ett mkt elegant och roligt sätt. Utan att i mitt tycke gå till personangrepp på den riktigt elaka linjen . Och han håller sig till ämnet oftast.
Nu riskerar jag att fjäska igen, jag vet. Och får jag en giftig dräpare från honom så accepterar jag det.
Självklart inte. Bara kärlekK Kreutzer skrev:Skillnaden är dock att Staffan har skrivandets gåva och kan konsten att skapa giftiga inlägg på ett mkt elegant och roligt sätt. Utan att i mitt tycke gå till personangrepp på den riktigt elaka linjen . Och han håller sig till ämnet oftast.
Staffan
Oslo stänger igen.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
Jag såg det. Här är en länk till norsk media; https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EppAaK/dette-er-de-nye-tiltakene-i-osloStaffan2000 skrev:
för jag tyckte att den svenska översättningen till ”lekplatser” verkade skum. Och mycket riktigt, det är inte lekplatser som stänger, utan lekhallar.
Ja, klokt beslut. Men hur är det möjligt. Tyckte forumets nestor BirgitS nyss sa att det inte är någon skillnad i strategi mellan Sverige och grannländernaB b8q skrev:
Kanske har vi en del av förklaringen till FHMs och Tegnells upplevda senfärdighet just där? Det blev ju en oerhörd kritik mot massvaccineringen när relativt många drabbades av sömnsjuka som biverkning.Ulltand skrev:
Det skulle alltså inte förvåna mig om FHM tog åt sig och valde att avvakta längre denna gång innan man vågade göra något.
Har varit så förbannad/ledsen när jag sett under så lång tid hur personal på äldreboendena, hemtjänst, hemsjukvård, boende/brukare inte har haft tillräckligt bra skydd för att kunna skyddas/skydda sig ordentligt mot smittan,J Jonobe skrev:
flera/många kämpade för att få skydd men stötte på motstånd.
Måste ju kännas för jäkligt att behöva att gå till jobbet utan att få tillgång till skydd som verkligen skyddar personalen och boende/brukare.
Ex titta på uppdrag granskning!
Förhoppningsvis erkänns missarna så att det skötas bättre nästa gång.
Gammelnörden
Medlem
· Uppsala län
· 1 158 inlägg
Gammelnörden
Medlem
- Uppsala län
- 1 158 inlägg
Den mest väsentliga skillnaden är väl att Norge inför förbud på de saker som till viss del i t ex Uppsala är skärpta riktlinjer. I Norge litar man uppenbarligen inte på sin medborgares omdöme utan förbjuder för att de ska förstå...
Är det där skon klämmer, att somliga vill bli åthutade med hela handen men att vi i Sverige praktiserar frihet under ansvar? Den friheten inkluderar att använda munskydd om man så vill eller ta risken och träffa gamla pappsen på söndag om det är det han vill...
Är det där skon klämmer, att somliga vill bli åthutade med hela handen men att vi i Sverige praktiserar frihet under ansvar? Den friheten inkluderar att använda munskydd om man så vill eller ta risken och träffa gamla pappsen på söndag om det är det han vill...