Status
Inte öppen för fler kommentarer.
useless useless skrev:
Om du nyser kommer läkaren hålla andan och backa snabbt ut ur rummet.
Sen blir jag utslängd. För man får inte vara sjuk på vc :thinking:
 
Anna_H Anna_H skrev:
Det skyddar läkaren från dina nysningar. Om läkaren själv skulle nya ska han testa sig och gå hem och vänta på provsvaret.
Jag förstår att den skyddar. Och jag har verkligen ingenting emot den
Frågan är hur bra det skyddar. Det bästa måste vara att även ha mask.
Eftersom vi är på vc förutsätter jag att de kan handskas med mask
 
B Byggdjuret skrev:
Jag förstår att den skyddar. Och jag har verkligen ingenting emot den
Frågan är hur bra det skyddar. Det bästa måste vara att även ha mask.
Eftersom vi är på vc förutsätter jag att de kan handskas med mask
Visir och mask skyddar faktiskt ungefär lika bra, men är lättare att kommunicera med visir.
 
Satsuki KristinaRT skrev:
Logiskt, gissningsvis är miljön inte på stranden (stora mängder UV-ljus, vind, torr luft) vidare befrämjande för virusöverlevnad och smittspridning....
Dessutom går man inte till stranden om man är lite hängig eller hostig.
 
  • Gilla
Satsuki
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Jag förstår att den skyddar. Och jag har verkligen ingenting emot den
Frågan är hur bra det skyddar. Det bästa måste vara att även ha mask.
Eftersom vi är på vc förutsätter jag att de kan handskas med mask
Hur effektivt skydd behövs?
Första nivån av skydd är väl bokningen och inpassage. Du kommer inte in på VC om du är sjuk.
Sen ser väl dr i ”datorn” varför du söker vård och kan välja nivå på skydd.
Doktorns visir kan man väl jämföra med plexiglaset mellan kassörska och kund i affären.

Det kan ju vara intressant att veta att tex medicinska N95 skydd filtrerar bort just 95% (enligt någon spec) så de är ju inte heller hundraprocentiga. ;) ( vi kan hoppa över diskussionen om dropstorlekar, antal timmar etc, det är inte poängen här).
 
Anna_H Anna_H skrev:
Dessutom går man inte till stranden om man är lite hängig eller hostig.
Kan vara skönt å ligga på stranden å ta det lugnt....
 
BirgitS
Lite mer om AstraZenecas pausade vaccintester: https://www.dn.se/ekonomi/vaccinbesked-fran-astra-fore-arets-slut/
– Vi vet inte om det handlar om den sjukdomen, som är mycket ovanlig och vi vet inte om den i så fall kan kopplas till vaccinet. Undersökningarna av försökspersonen är inte klara, sade Pascal Soriot.
Han fortsatte:
– Vi vet inte när vi kan börja igen. Läkarna kommer att informera den oberoende säkerhetskommitté som följer våra försök och som sedan ger besked om vi kan starta igen.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Data från ryska vaccinet ifrågasätts.

"Rysk vaccinstudie ifrågasätts av forskare
En rysk vaccinstudie för covid-19 som publicerats i tidskriften The Lancet ifrågasätts av 30 europeiska forskare. Antikroppssvar för olika personer är identiska.
– Det är så slumpartat så det finns inte, säger KI-professorn Anders Björkman, som är en av forskarna."

Låsta artikel men citatet ovan säger kanske det mesta,
 
  • Gilla
  • Wow
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Data från ryska vaccinet ifrågasätts.

"Rysk vaccinstudie ifrågasätts av forskare
En rysk vaccinstudie för covid-19 som publicerats i tidskriften The Lancet ifrågasätts av 30 europeiska forskare. Antikroppssvar för olika personer är identiska.
– Det är så slumpartat så det finns inte, säger KI-professorn Anders Björkman, som är en av forskarna."

Låsta artikel men citatet ovan säger kanske det mesta,
En allmän tumregel brukar vara att ryska myndigheter och alla instanser eller medier med någon form av kontakter till den ryska regimen ljuger. I de fall där tumregeln inte stämmer är orsaken så gott som alltid att sanningen just då passar regimens syften.
 
  • Gilla
Satsuki och 1 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Data från ryska vaccinet ifrågasätts.

"Rysk vaccinstudie ifrågasätts av forskare
En rysk vaccinstudie för covid-19 som publicerats i tidskriften The Lancet ifrågasätts av 30 europeiska forskare. Antikroppssvar för olika personer är identiska.
– Det är så slumpartat så det finns inte, säger KI-professorn Anders Björkman, som är en av forskarna."

Låsta artikel men citatet ovan säger kanske det mesta,
Frågan är om någon egentligen är förvånad;)
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
J
B Byggdjuret skrev:
Frågan är om någon egentligen är förvånad;)
Novitjok ska visst bita fint på Corona...
 
  • Gilla
  • Haha
Satsuki och 3 till
  • Laddar…
harry73
11 coviddöda senaste veckan och inga tecken på en andravåg.
 
Nån som vet hur över/underdödligheten ser ut just nu? Är det så att många av de äldre äldre som avled med Covid-19 i mars-april, statistiskt sett ändå hade dött under det närmaste halvåret?
 
Ulltand Ulltand skrev:
Data från ryska vaccinet ifrågasätts.

"Rysk vaccinstudie ifrågasätts av forskare
En rysk vaccinstudie för covid-19 som publicerats i tidskriften The Lancet ifrågasätts av 30 europeiska forskare. Antikroppssvar för olika personer är identiska.
– Det är så slumpartat så det finns inte, säger KI-professorn Anders Björkman, som är en av forskarna."

Låsta artikel men citatet ovan säger kanske det mesta,
Varifrån är citatet taget?
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.