2 356 863 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det kommer alltid finnas folk som inte gör det såklart. Men det kan ju inte vara huvudargumentet för att säga att det kommer inte hjälpa? I så fall har jag en lista på saker/regler som vi skulle kunna ta bort i samhället.R RoAd skrev:
Fast en kondom med förhållandevis stora hål fungerar rätt dåligt. Och eftersom jag inte ser någon prata om att det ska vara krav på typ av mask och att det jämförs med andra länder antar jag att man kan vira en lusekofta kring ansiktet för att godkännas som maskbärande.Staffan2000 skrev:
I praktiken kommer detta vara verkningslöst (vilket det redan verkat visa sig vara i de länder som redan har masktvång). Har vi ännu en enda statistiskt säkerställd undersökning där masker minskat spridningen?
Eller får vi göra detta på riktigt och kräva masker (dyra sådana) som fungerar mot detta virus. Lägg till utbildningar till alla om hur man använder dem. Och så klart tvångsrakning av de med skägg.
Och så lite polisiär närvaro för att se till att detta sköts.
Då kommer även jag att erkänna att masktvång ger en minskad smittspridning.
Låter scenariot rimligt?
Ja, precis. Att bara säga till folk hjälper i många fall inte, för en hel del folk är egoistiska idioter.E erkka skrev:
På samma sätt hjälper inte förbud mycket bättre än rekommendationer om det inte finns möjlighet att se till så att förbuden efterlevs. Sverige är ingen polisstat, så vi har inte poliser så det räcker för att patrullera varenda badstrand, buss, tåg eller servering i landet.
Grejen är att FHM och regeringen inte heller räknar med att alla gör som de säger - bara att TILLRÄCKLIGT MÅNGA gör det.
Ja, målet är väl fortfarande att vården ska mäkta med och det gör den väl? Så då finns väl inget behov för fler rekommendationer från FHM ännu. Vi får se om två veckor om det ser annorlunda ut.B b8q skrev:Ja, precis. Att bara säga till folk hjälper i många fall inte, för en hel del folk är egoistiska idioter.
På samma sätt hjälper inte förbud mycket bättre än rekommendationer om det inte finns möjlighet att se till så att förbuden efterlevs. Sverige är ingen polisstat, så vi har inte poliser så det räcker för att patrullera varenda badstrand, buss, tåg eller servering i landet.
Grejen är att FHM och regeringen inte heller räknar med att alla gör som de säger - bara att TILLRÄCKLIGT MÅNGA gör det.
Ok. Jag betalade in dubbla avgifter så att jag får två köplatser och därmed avancerar dubbelt så snabbt genom systemet.Staffan2000 skrev:
Avgiften är en så kallad interimgåva. Vilken inte bara bekostar de administrativa utgifterna för att driva PK:brödraskapets kösystem, utan den ger även möjlighet till PK:brödraskapets hangaroundverksamhet samt PK:ungdomarnas sommarläger.
Dessutom skickar vi ut en hemlig gåva samt en PK-pin att bära på kavajslaget.
Per Karlsson
Däremot ser jag ett annat och kanske större problem med detta - och det är att vi lär upp en generation av själviska idioter, som lär sig att det lönar sig att vara självisk. Bara fördelar (i detta fall att man t.ex. kan resa och festa som man vill med mindre trängsel än vanligt medan de stackars osjälviska medmänniskorna "offrar sig för andra" genom att stanna hemma) - och inga straff överhuvudtaget.B b8q skrev:Ja, precis. Att bara säga till folk hjälper i många fall inte, för en hel del folk är egoistiska idioter.
Eller som jag sagt redan från början - jag är inte särskilt orolig för coronaviruset - däremot mycket orolig för vad som händer med vår värld som en effekt av alla restriktioner och åtgärder. Ekonomiskt såväl som socialt.
Bra.useless skrev:
Med dubbel avgift blir du uppgraderad till Prospect för PK:brödraskapets operativa enhet för "våta jobb". Eventuella fruar deltar även de i kampen som medlemmar i PK:kvinnornas husmorsklubb "Dammvippan".
Per Karlsson
Redigerat:
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
De är för mycket folk för att jag ska kunna se strändernaE erkka skrev:
Att folk är idioter kommer vi aldrig komma ifrån. Att folk pressar in sig på en badstrand skulle aldrig falla mig in att göra oavsett corona.. Men vi kan inte skylla detta på Tegnell han hinner inte bevaka alla badstränder... Samtidigt...
Jag känner skyll dig själv om du blir smittad när du tränger ner sig på en badstrand...