Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Nej.

När jag läser Tegnellfalangens hängivna sektlika försvar av namngivaren, kommer jag direkt att tänka på denna kult.


[media]
Staffan Fonzerelli
Vilka är med i den sekten?
 
Staffans2000
De som hängivet försvarar Tegnell o.k.
 
B Byggdjuret skrev:
Har du inte funderat på om de faktiskt kan
ha rätt? Har du funderat på hur de fattar sina beslut?
Klart att det är enkelt att fatta beslut när man sitter vid sidan om.
Men att fatta beslut som fhm gör, där man ska tänka på ett helt land.
Det är inte bara att fatta ett beslut.
De har säkerligen tänkt igenom beslutet om mask. Att fatta beslut som de gör då kan man inte utgå från sig själv.

Det är Intressant hur man kan vara så negativ kring fhm. Att allt de gör är fel. Inget mellanting.
Jag är säkert placerad i facket som dyrkar fhm.
Jag dyrkar inte fhm. Men jag inser att det finns anledningar till att vissa beslut fattas. De har ansvar för ett helt land.
Det är möjligen regeringen som har ansvar för hela landet.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Det är intressant att det tydligen ska finnas 2 falanger. De som avgudar fhm och de som hatar fhm.
Det intressanta är att det känns som att de senaste negativa kommentarer kommer från den falangen som hatar fhm. De är väldigt mogna kommentarer, som visar på okunskap.
Varför detta tjafs om hur värdelösa fhm är?
Där man försöker Hitta poäng på saker man hittat på.
Kan inte som är så överdrivet negativa till fhm. Bara släppa garden för en sekund. Ni behöver inte älska fhm, men ni kan väl försöka vara lite neutrala?
Fundera på hur de resonerar när de fattar ett beslut. Och de svåra blanda in känslor

Själv så inser jag att fhm oftast fattar bra beslut. Även om jag inte alltid tycker att de gör rätt eftersom de fattar beslut som jag tycker är dåliga
 
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Det är möjligen regeringen som har ansvar för hela landet.
Tja de går i symbios. Regeringen fattar beslut efter fhm. Om vi nu ska märka ord
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
De som hängivet försvarar Tegnell o.k.
Okej är det du som bestämmer?
Den sekten som du tillhör?
 
P
Jag lovade mig själv att hålla mig borta men det är för intressant för att inte fråga.

Eftersom det nu bollas fram och tillbaka i tråden länge om de felaktiga rekommendationerna kring mask... Som komiskt nog både Finland och Norge håller med om:
https://thl.fi/sv/web/infektionssju...-ansiktsmask-av-tyg-under-coronaviruspandemin


Så min fråga till de här som är maskförespråkare @Staffan2000; @Ulltand; @optimum och @Hyltran från Veglemyren, jag ser även att andra svarar som är för mask..


1. Vilken typ av ansiktsmask är det som ni rekommenderar att man ska använda?
2. Vilka ska använda masken?
3. När ska masken användas?
4. Var går det att få tag på dessa masker?




För egen del kan jag svara så här:

1. Klassning FFP3 så att den fångar viruspartiklar med 99% säkerhet
FFP2 har en 95% säkerhet

2. Alla
3. På alla ställen inne och ute när man inte kan hålla 1-2 meters avstånd
4. Jag har ingen aning, mig veterligen är det slut på alla kända inköpsställen
 
pacman42 pacman42 skrev:
Rörande Jena:
- [länk]
- [länk]
- [länk]
- [länk]


Munskydd är bara till för att minska smittan pga utbyte av luft i allmänna sammanhang (framförallt kollektivtrafiken). De är ett komplement till övriga åtgärder.

Just kollektivtrafiken behöver ytterligare skydd för att inte agera smittspridare och munskydd verkar vara väldigt effektivt, även om de är hemgjorda. Forskningen antyder att det är uppbromsningen av utandningsluften hastighet som gör skillnad. Dvs, om du har viruset så når det inte lika långt.
Tja... Om man stänger ner ett helt samhälle så är det inte konstigt att det ser ut som det gör. Jag tror att munskyddet är en liten del.

Hur ser ekonomin ut där när staden vaknar.
 
B Byggdjuret skrev:
Tja... Om man stänger ner ett helt samhälle så är det inte konstigt att det ser ut som det gör. Jag tror att munskyddet är en liten del.

Hur ser ekonomin ut där när staden vaknar.
Så du missade att de har jämfört med liknande städer runt om och att munskydden var skillnaden?
 
pacman42 pacman42 skrev:
Så du missade att de har jämfört med liknande städer runt om och att munskydden var skillnaden?
Jag läste inte mer. Det var tydligt att det stora Var att man egentligen stängde ner en hel stad. Så skulle det alltså vara masken som avgjorde det hela? Så om vi bara börjar med mask så löser vi alla problem
Du behöver inte anstränga dig. Du övertygar inte så mångs
 
Redigerat:
  • Gilla
Hellacopter
  • Laddar…
Staffans2000
B Byggdjuret skrev:
Okej är det du som bestämmer?
Den sekten som du tillhör?
Självklart:D!
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
J
B Byggdjuret skrev:
Det är intressant att det tydligen ska finnas 2 falanger. De som avgudar fhm och de som hatar fhm.
Det intressanta är att det känns som att de senaste negativa kommentarer kommer från den falangen som hatar fhm. De är väldigt mogna kommentarer, som visar på okunskap.
Varför detta tjafs om hur värdelösa fhm är?
Där man försöker Hitta poäng på saker man hittat på.
Kan inte som är så överdrivet negativa till fhm. Bara släppa garden för en sekund. Ni behöver inte älska fhm, men ni kan väl försöka vara lite neutrala?
Fundera på hur de resonerar när de fattar ett beslut. Och de svåra blanda in känslor

Själv så inser jag att fhm oftast fattar bra beslut. Även om jag inte alltid tycker att de gör rätt eftersom de fattar beslut som jag tycker är dåliga
Som vanligt i den här typen av trådar så ger de mest vanliga mainstreamingmänniskorna upp eftersom det blir för mycket fanatiskt innehåll från båda sidor. De som är lite lagom missnöjda eller tycker det på det hela taget funkar rätt bra orkar inte med käbblet. Sedan återstår oss viktigpettrar och dom med respektive särintressen för sjukdomar och misstycke för myndigheter och eller preppers. Tror jag!
//viktigpetter
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 9 till
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Jag läste inte mer. Det var tydligt att det stora Var att man egentligen stängde ner en hel stad. Så skulle det alltså vara masken som avgjorde det hela? Så om vi bara börjar med mask så löser vi alla problem
Masken var skillnaden mellan liten smittspridning (grannstäderna) och ingen smittspridning (Jena).

Rapporten är inte peer-reviewed än, men den finns på nätet. Du fick länken tidigare också.

http://ftp.iza.org/dp13319.pdf&ved=...FjAAegQIARAB&usg=AOvVaw3b8JxSblffNqdsxgIiJdig
 
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
mathiash77 skrev:
Jag lovade mig själv att hålla mig borta men det är för intressant för att inte fråga.

Eftersom det nu bollas fram och tillbaka i tråden länge om de felaktiga rekommendationerna kring mask... Som komiskt nog både Finland och Norge håller med om:
[länk]


Så min fråga till de här som är maskförespråkare @Staffan2000; @Ulltand; @optimum och @Hyltran från Veglemyren, jag ser även att andra svarar som är för mask..


1. Vilken typ av ansiktsmask är det som ni rekommenderar att man ska använda?
2. Vilka ska använda masken?
3. När ska masken användas?
4. Var går det att få tag på dessa masker?




För egen del kan jag svara så här:

1. Klassning FFP3 så att den fångar viruspartiklar med 99% säkerhet
FFP2 har en 95% säkerhet

2. Alla
3. På alla ställen inne och ute när man inte kan hålla 1-2 meters avstånd
4. Jag har ingen aning, mig veterligen är det slut på alla kända inköpsställen
Eftersom det finns brist på sådana masker som används inom sjukvården (sett till hela världen) så rekommenderar WHO att man använder såna masker som inte används inom sjukvården. I Frankrike så publicerades det ett dokument som beskrev hur man sydde masker själv, t.ex. att det skulle vara minst 3 lager tyg.
 
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Man kan även använda HEPA:dammsugarpåsar.
 
  • Gilla
Igen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.