Byggahus.se

Coronavirus

Status:
Stängd
  1. K
    Renoverare · Skåne · 212 inlägg

Kreutzer

Renoverare
    Nybergzzz, börjar starkt misstänka att bakom pseudonymen BirgitS döljer sig Tegnell&Co. På statliga verk har man ju dessutom tid att sitta o hänga på sådana här forum hela dagarna. Mycket bortförklaringar kring varför så många dör och intensivvårdas men inga fakta kring varför strategin skulle föreställa lyckad. Typiskt Tegnell&Co.

2. Mikael_L
    Medlem · 41 191 inlägg
    Jag har absolut ingen annan åsikt.

Men hur ska man avsluta lock-downen ..?
    Eller ska man återinföra den en massa gånger, så fort det hittas nya fall?

3. Fairlane
    Medlem · Stockholms Län · 5 283 inlägg

Fairlane

Medlem
    Jo, visste du inte det?

• Laddar…
  4. Mikael_L
    Medlem · 41 191 inlägg
    Du har din inställning klar?
    Vad är den då?
    Att allt är misslyckat och skit, men du har ingen idé om hur det borde vara, eller att du har en klar åsikt om vad vi skulle gjort?

5. B
    Medlem · Stockholms län · 21 987 inlägg

BirgitS

Medlem
    Har du ont om argument i diskussionen om coronaviruset eftersom du måste gå över till att diskutera min person i stället?

6. N
    Bannad · 708 inlägg
    Vrf får vi ej åka ditt?

• Laddar…
  7. tttomten
    Husägare · 2 281 inlägg

tttomten

Husägare
    Antar att du inte reser så mycket för då hade du vetat att detta är helt normalt, både före och nu under Corona.
    Det gäller att ha järnkoll så du inte har fel stämpel i passet, reser via ett förbjudet transitland etc

8. N
    Bannad · 708 inlägg
    Men problemet är ju att man har sin ursprungs destination på Arlanda...fattar du inte???

9. N
    Bannad · 708 inlägg
    Ja konstigt att du ej har startat en tråd om andra saker här..

10. tttomten
    Husägare · 2 281 inlägg

tttomten

Husägare
    Jag fattar precis hur det fungerar.

Om du nu promt vill åka så får du kolla upp vilka regler som gäller. I detta fall så kan du inte resa ut ifrån Arlanda så då kan du välja på att stanna hemma eller att tex resa ut från Landvetter etc.
    Fråga mig inte varför vissa länder sätter upp regler som är svåra att förstå för det kan jag inte svara på. Men att det finns en hel del knepiga regler är inget ovanligt.

11. B
    Allvetare · Stockholm · 8 079 inlägg

b8q

Allvetare
    Jag frågade om kollektivtrafiken (som många gissar är en stor spridningsrisk) stängdes i våra nordiska grannländer, för jag kan inte minnas att jag sett något om det? Inte heller om något utegångsförbud. Skillnaden mot Sverige är väl egentligen att man stängde barer, restauranger, frisörsalonger och skolor, hade lägre gräns för antal människor som fick samlas på evenemang, och att man begränsade inrikesresor mer (Finland stängde Nyland, i Norge fick man inte besöka sina ”hytter”. Men inte heller i Sverige fick vi ju resa längre än 1-2 timmar bort).

Så visst hade man lite hårdare restriktioner än vi, men att kalla det utegångsförbud eller lock-down är faktiskt att överdriva. Det var aldrig som i t.ex. Frankrike där man inte ens fick gå ut i parken.

• Laddar…
  12. Fairlane
    Medlem · Stockholms Län · 5 283 inlägg

Fairlane

Medlem
    De anser inte att det är säkert. Men du sa att det var tre länder vi var välkomna till. Varför inte helt enkelt erkänna att du hade fel igen?

• Laddar…
  13. B
    Allvetare · Stockholm · 8 079 inlägg

b8q

Allvetare
    Det är väl som med Löfvén; erkänner man att man har fel visar man sig svag. (Jag erkänner dock att min egen ursprungliga gissning på 30 000 - 50 000 Covid-döda på ett år i Sverige ser ut att bli betydligt färre.)

• Laddar…
  14. N
    Bannad · 708 inlägg
  15. L
    Medlem · 28 inlägg

logopedian

Medlem
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.