2 361 304 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 916 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 916 inlägg
Jag är ingen stor fantast av regeringen. Jag förstår att i din svartvita värld så är man antingen totalt för, eller totalt emot. För den del av befolkningen som kan vara mer nyanserad så kan man se bra saker och dåliga saker hos många.N Nybergzzz skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 200 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 200 inlägg
WHO uppger att det är fler än 100 smittade i Peking och det är bekymmersamt eftersom staden är så dynamisk och så lätt att färdas i.Mikael_L skrev:
Källa WHO:s presskonferens via DN:s liveflöde
Indien återinför stängning för 15 miljoner människor i några distrikt i en delstat där antalet smittade har ökat snabbt.
Källa India Today via DN:s liveflöde
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 916 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 916 inlägg
Det var roligt skrivet. Då ska vi titta lite på vad det faktiskt står:N Nybergzzz skrev:
Länder svenskar inte får komma till:
Danmark (med undantag)
Norge (med undantag)
Finland (dit är det få länders medborgare som är välkomna
Cypern
Malta
Tjeckien
Litauern
Länder svenskarna får resa till:
Tyskland
Frankrike
Spanien (från 1 juli, då även norrmän, finländare och danskar är välkomna)
Italien
Grekland
Kroatien
Portugal
Storbritannien (med karantän, vilket gäller samtliga, norrmän, finländare, danskar, britter)
Polen
Nederländerna (dock med 2 veckors karantän)
Belgien
Estland (dock med 2 veckors karantän)
Lettland (dock med 2 veckors karantän)
Österrike (med friskhetsintyg eller karantän)
Turkiet (förvisso inte ett EU-land heller, men fanns med i sidan du länkat till)
Så min fråga blir då: "Kan du inte läsa eller är det matematiken det brister på)
Tack, då slapp jag göra färdigt, satt precis med samma övning.Fairlane skrev:
Det var roligt skrivet. Då ska vi titta lite på vad det faktiskt står:
Danmark (med undantag)
Norge (med undantag)
Cypern
Malta
Tjeckien
Litauern
Tyskland
Frankrike
Italien
Grekland
Kroatien
Portugal
Storbritannien (med karantän, vilket gäller samtliga, norrmän, finländare, danskar, britter)
Polen
Belgien
Turkiet (förvisso inte ett EU-land heller, men fanns med i sidan du länkat till)
Så min fråga blir då: "Kan du inte läsa eller är det matematiken det brister på)
Några tillägg, Luxemburg är vi också välkomna till, Spanien tror jag det är från 21/6 som gäller.
Här är en bra länk till en sida som uppdateras frekvent och verkar korrekt https://reopen.europa.eu/sv
Nej du läser helt fel.kan ta Tyskland som exempelFairlane skrev:
Det var roligt skrivet. Då ska vi titta lite på vad det faktiskt står:
Danmark (med undantag)
Norge (med undantag)
Cypern
Malta
Tjeckien
Litauern
Tyskland
Frankrike
Italien
Grekland
Kroatien
Portugal
Polen
Belgien
De står inget om Sverige i den länken.
Från den 15 juni välkomnas flygresenärer från stora delar av Europa till Aten och Thessaloniki. Slumpmässiga tester kommer att göras vid ankomst och flyger man från en flygplats där smittorisken anses hög, däribland Arlanda, så är testning och övernattning på anvisat hotell obligatoriskt. Är testet negativt gäller sju dagars karantän, är det positivt gäller 14 dagars karantän.tttomten skrev:
Detta anser du är att vi är välkommna?hahaha
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 916 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 916 inlägg
Nu är du ju där igen. Du slänger upp ett påstående utan källa och sen klagar du på att andra inte tror duig utan att få se källan. Då vill du att de som misstror dig ka vissa sin källa för motsatsen istället.N Nybergzzz skrev:
Ja, om du menar att om man inte tydligt fördömer något syllar hyllar man det, ja, då kan vi säga att varenda människa här i världen hyllar en massa rejält otäcka saker, saker som är betydligt värre än den vandaliseringen. Till och med din store starke ledare hyllar då en massa saker som jag är övertygad om att han kraftfullt skulle förneka att han hyllade.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 916 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 916 inlägg
Som sagt, det är nog både läsförståelse och matematik som brister...N Nybergzzz skrev:
Så här står det: "Tyskland har redan lättat på gränsreglerna för flera grannländer, men den 15 juni väntas en större öppning ske för EU-länder plus några europeiska länder till."
Så, nej före den 15:e juni var vi inte välkomna, liksom flera andra länder befolkning och det gäller för övrigt en massa länder bortsett från Tyskland.
Men vart är din källa att vi Sverige är välkommna efter 15 juni?Fairlane skrev:
Som sagt, det är nog både läsförståelse och matematik som brister...
Så här står det: "Tyskland har redan lättat på gränsreglerna för flera grannländer, men den 15 juni väntas en större öppning ske för EU-länder plus några europeiska länder till."
Så, nej före den 15:e juni var vi inte välkomna, liksom flera andra länder befolkning och det gäller för övrigt en massa länder bortsett från Tyskland.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 200 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 200 inlägg
Den amerikanska myndigheten FDA stoppar nu användningen av hydroxiklorokin och klorokin för behandling av Covid-19 enligt https://edition.cnn.com/2020/06/15/politics/fda-hydroxychloroquine-coronavirus/index.html
Orkade du inte läsa en rad till?N Nybergzzz skrev:Från den 15 juni välkomnas flygresenärer från stora delar av Europa till Aten och Thessaloniki. Slumpmässiga tester kommer att göras vid ankomst och flyger man från en flygplats där smittorisken anses hög, däribland Arlanda, så är testning och övernattning på anvisat hotell obligatoriskt. Är testet negativt gäller sju dagars karantän, är det positivt gäller 14 dagars karantän.
Detta anser du är att vi är välkommna?hahaha
"Det som spelar roll är vilken flygplats flyget kommer från, inte vilken nationalitet resenären har."
Haha jaha men jag tar flyget ifrån Arlanda t London och sen London t Grekland?då är jag accepterad menar du ?useless skrev:
Hahahaha.
Du inser ej de dumma du skrev?
Om man bor i Sverige så åker man ifrån Sverige.eller teleporterar man sig t en annan flygplats ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 200 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 200 inlägg
Norska Datatilsynet gillar inte behandlingen av personuppgifter i samband med appen Smittestopp så norska folkhälsomyndigheten stoppar all insamling av data samt raderar all sparad data.
Än så länge har appen bara använts på försök i tre kommuner.
TT via https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
Än så länge har appen bara använts på försök i tre kommuner.
TT via https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset