Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS BirgitS skrev:
Region Skåne sällar sig till gruppen av regioner som smittspårar enligt deras presskonferens. Alla med symtom kan kontakta sin vårdcentral.
[länk] kl. 10.06
Det råder någon sorts vanföreställning i tråden kring att det inte smittspåras. Många regioner har smittspårat hela tiden, och gjort det ända till ett läge där smittan är så spridd att man inte längre har resurser för smittspårning.
 
  • Gilla
  • Älska
tttomten och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det vill säga traditionella medier som har utgivningsbevis och som följer pressetiska regler.
Jag vill påstå att det finns många icke gammelmedia som är bättre på att följa pressetiska regler än de tre exempel jag tog upp och har en ansvarig utgivare.


Men eftersom att Björn Olsen har synts i gammelmedia från pandemins start så har ni inte fog för att ifrågasätta min källa.
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Fairlane
N Nybergzzz skrev:
Nej nu har du fel igen.det saknades material till att utföra regerings 100k tester så sent som i slutet av maj
Länk till informationen?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det råder någon sorts vanföreställning i tråden kring att det inte smittspåras. Många regioner har smittspårat hela tiden, och gjort det ända till ett läge där smittan är så spridd att man inte längre har resurser för smittspårning.
Hur kan de smittspåra om testet på 1177.se inte ens ber dig ringa till 1177.
Hur kan de smittspåra om de i telefon på 1177 säger till dig att inte söka dig till sjukvården?
Och om du ändå pga riskgrupp skall söka dig till sjukvården så kollar de bara att dina nyckelparametrar ser bra ut (puls, syresättning mm) och skickar sedan hem dig utan test och utan att fråga dig om vilka du träffat?
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Fairlane
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Och som är finansierat av ett politiskt parti.
Som till exempel expressen, SVT och Aftonbladet.
Vilket/vilka partier finansierar de nämnda?
Aftonbladet ägs till 91% av norska Schibsted till exempel.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
D djac skrev:
Sverige är ett ledande land på i princip alla områden som mäts i världen,
Helt rätt! Sverige är bäst på att: - tillverka bomber för hemmabruk, Förse unga med vapen, starta spontanbrasor på parkeringsplatser, förolämpa och slå sina lärare, bäst på att vara sämst i Pisaundrsökningen...

Staffan
 
  • Gilla
Snailman och 5 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Vilket/vilka partier finansierar de nämnda?
Aftonbladet ägs till 91% av norska Schibsted till exempel.
Ok då du anser inte att Aftonbladet är en sossetidning jag ger mig i så fall på den punkten ;)

Jag har inget mer att tillföra i just diskussionen om källor därför att Björn Olsen har synts i TV4 i flera månader med sina resonemang om att Sverige avviker från resten av världen och att det får konsekvenser.
 
Fairlane
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Ok då du anser inte att Aftonbladet är en sossetidning jag ger mig i så fall på den punkten ;)

Jag har inget mer att tillföra i just diskussionen om källor därför att Björn Olsen har synts i TV4 i flera månader med sina resonemang om att Sverige avviker från resten av världen och att det får konsekvenser.
Aftonbladet är oberoende Socialdemokratisk, men du påstod ju att se får pengar från ett parti. Är du alltid så slarvig med fakta så blir mycket begripligt.
 
  • Gilla
Hellacopter och 5 till
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Och som är finansierat av ett politiskt parti.
Som till exempel expressen, SVT och Aftonbladet.
Fast ingen av de medierna du radar upp är ju finansierade av politiska partier. Tidningar som ges ut av partier brukar väl kallas medlemstidningar.
Att en tidningsredaktion kan ha en politisk åsikt är en annan sak, det har inget med finansieringen att göra, det handlar mer om hur ledarsidorna skall ta ställning i debatten.
 
  • Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
D
G gaidin skrev:
Fast ingen av de medierna du radar upp är ju finansierade av politiska partier. Tidningar som ges ut av partier brukar väl kallas medlemstidningar.
Att en tidningsredaktion kan ha en politisk åsikt är en annan sak, det har inget med finansieringen att göra, det handlar mer om hur ledarsidorna skall ta ställning i debatten.
Men de som skriver för andra ställen än "gammelmedia" kan väl också ha en politisk åsikt, så vad är skillnaden då?
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Men de som skriver för andra ställen än "gammelmedia" kan väl också ha en politisk åsikt, så vad är skillnaden då?
Alla har en åsikt.
Jag förstår inte riktigt din fråga, det jag skrev var ju just det att en redaktion kan ha en åsikt...
Det är inte där skillnaden mellan gammelmedia och bloggare går, det handlar ju om det jag skrev från början; Pressetiska regler och källor som inte är andra bloggare...
 
D
G gaidin skrev:
Alla har en åsikt.
Jag förstår inte riktigt din fråga, det jag skrev var ju just det att en redaktion kan ha en åsikt...
Det är inte där skillnaden mellan gammelmedia och bloggare går, det handlar ju om det jag skrev från början; Pressetiska regler och källor som inte är andra bloggare...
Ursäkta, det var ironiskt eftersom föregående talare nämnde just politisk koppling som något dåligt och mig veterligen har de siter som dessa människor hyllar en ännu starkare politisk vinkling.
 
  • Gilla
  • Älska
patst577 och 5 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Men de som skriver för andra ställen än "gammelmedia" kan väl också ha en politisk åsikt, så vad är skillnaden då?
'Nymedia' som t ex Fria tider, bloggare och andra experttyckare är i större utsträckning finansierade av likatänkande.
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Fast ingen av de medierna du radar upp är ju finansierade av politiska partier. Tidningar som ges ut av partier brukar väl kallas medlemstidningar.
Att en tidningsredaktion kan ha en politisk åsikt är en annan sak, det har inget med finansieringen att göra, det handlar mer om hur ledarsidorna skall ta ställning i debatten.
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Ok då du anser inte att Aftonbladet är en sossetidning jag ger mig i så fall på den punkten ;)

Jag har inget mer att tillföra i just diskussionen om källor därför att Björn Olsen har synts i TV4 i flera månader med sina resonemang om att Sverige avviker från resten av världen och att det får konsekvenser.
Ok jag hade fel i en detalj men vart jag vill komma är att Björn Olsen har fått utrymme i TV4 och gett utryck för sina tankar ända sedan pandemins start.
 
Det här är byggahus.se. Där får man inte ha fel på några detaljer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.