2 358 172 läst ·
32 467 svar
2358k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det råder någon sorts vanföreställning i tråden kring att det inte smittspåras. Många regioner har smittspårat hela tiden, och gjort det ända till ett läge där smittan är så spridd att man inte längre har resurser för smittspårning.BirgitS skrev:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Jag vill påstå att det finns många icke gammelmedia som är bättre på att följa pressetiska regler än de tre exempel jag tog upp och har en ansvarig utgivare.useless skrev:
Men eftersom att Björn Olsen har synts i gammelmedia från pandemins start så har ni inte fog för att ifrågasätta min källa.
Hur kan de smittspåra om testet på 1177.se inte ens ber dig ringa till 1177.MathiasS skrev:
Hur kan de smittspåra om de i telefon på 1177 säger till dig att inte söka dig till sjukvården?
Och om du ändå pga riskgrupp skall söka dig till sjukvården så kollar de bara att dina nyckelparametrar ser bra ut (puls, syresättning mm) och skickar sedan hem dig utan test och utan att fråga dig om vilka du träffat?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 875 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 875 inlägg
Helt rätt! Sverige är bäst på att: - tillverka bomber för hemmabruk, Förse unga med vapen, starta spontanbrasor på parkeringsplatser, förolämpa och slå sina lärare, bäst på att vara sämst i Pisaundrsökningen...D djac skrev:
Staffan
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Ok då du anser inte att Aftonbladet är en sossetidning jag ger mig i så fall på den punktenFairlane skrev:
Jag har inget mer att tillföra i just diskussionen om källor därför att Björn Olsen har synts i TV4 i flera månader med sina resonemang om att Sverige avviker från resten av världen och att det får konsekvenser.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 875 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 875 inlägg
Aftonbladet är oberoende Socialdemokratisk, men du påstod ju att se får pengar från ett parti. Är du alltid så slarvig med fakta så blir mycket begripligt.Hyltran från Veglemyren skrev:
Ok då du anser inte att Aftonbladet är en sossetidning jag ger mig i så fall på den punkten
Jag har inget mer att tillföra i just diskussionen om källor därför att Björn Olsen har synts i TV4 i flera månader med sina resonemang om att Sverige avviker från resten av världen och att det får konsekvenser.
Fast ingen av de medierna du radar upp är ju finansierade av politiska partier. Tidningar som ges ut av partier brukar väl kallas medlemstidningar.Hyltran från Veglemyren skrev:
Att en tidningsredaktion kan ha en politisk åsikt är en annan sak, det har inget med finansieringen att göra, det handlar mer om hur ledarsidorna skall ta ställning i debatten.
Men de som skriver för andra ställen än "gammelmedia" kan väl också ha en politisk åsikt, så vad är skillnaden då?G gaidin skrev:Fast ingen av de medierna du radar upp är ju finansierade av politiska partier. Tidningar som ges ut av partier brukar väl kallas medlemstidningar.
Att en tidningsredaktion kan ha en politisk åsikt är en annan sak, det har inget med finansieringen att göra, det handlar mer om hur ledarsidorna skall ta ställning i debatten.
Alla har en åsikt.D djac skrev:
Jag förstår inte riktigt din fråga, det jag skrev var ju just det att en redaktion kan ha en åsikt...
Det är inte där skillnaden mellan gammelmedia och bloggare går, det handlar ju om det jag skrev från början; Pressetiska regler och källor som inte är andra bloggare...
Ursäkta, det var ironiskt eftersom föregående talare nämnde just politisk koppling som något dåligt och mig veterligen har de siter som dessa människor hyllar en ännu starkare politisk vinkling.G gaidin skrev:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
G gaidin skrev:Fast ingen av de medierna du radar upp är ju finansierade av politiska partier. Tidningar som ges ut av partier brukar väl kallas medlemstidningar.
Att en tidningsredaktion kan ha en politisk åsikt är en annan sak, det har inget med finansieringen att göra, det handlar mer om hur ledarsidorna skall ta ställning i debatten.
Ok jag hade fel i en detalj men vart jag vill komma är att Björn Olsen har fått utrymme i TV4 och gett utryck för sina tankar ända sedan pandemins start.Hyltran från Veglemyren skrev:
Ok då du anser inte att Aftonbladet är en sossetidning jag ger mig i så fall på den punkten
Jag har inget mer att tillföra i just diskussionen om källor därför att Björn Olsen har synts i TV4 i flera månader med sina resonemang om att Sverige avviker från resten av världen och att det får konsekvenser.