2 356 202 läst ·
32 467 svar
2356k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Men du förstår vad jag menar. Att inte vidta några åtgärder så att smittan blev allmänt spridd i vårt land.P Pin skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 854 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 854 inlägg
Jo, man vidtog åtgärder,Hyltran från Veglemyren skrev:
Självklart talar manm om flockimmunitet på samma sätt som man gör det om mässlingen etc.
Däremot var inte målet att få alla svenskar smittade och det har man upprepat 100-tals gånger.
Att pådyvla andra åsikter är inte särskilt snyggt. Du har nu lyckats både pådyvla FHM och många skribentger i tråden att de vill att flockimmuniteten
Det var inte det du frågade.Hyltran från Veglemyren skrev:
Det är ingen som medvetet smittat ner hela Sverige.
Om vi hade kört en melodifestival i veckan med fri sprit och gratis inträde, det hade varit att medvetet smitta ner så många som möjligt.
Att be folk:
- Hålla avståndet till varandra
- Tvinga fram längre avstånd på restauranger
- Upplysa om vikten att tvätta händerna
- De som kan, att jobba hemifrån
- Att undvika kollektivtrafiken om det går, så att de som verkligen behöver kan nyttja den
- Upplysa om vikten av att stanna hemma vid sjukdomssymptom
Sen har vi, dvs du och jag, misslyckats ändå. Det kan man inte skylla regeringen för imho.
Det har ju vidtagits flera åtgärder - Resrestriktioner, förbud mot större folksamlingar, etc. FHM var tidigt tydliga med att högsta prio är att skydda riskgrupperna (de äldre framför allt).Hyltran från Veglemyren skrev:
Sen har man misslyckats med ett antal saker på vägen. Framför allt inom äldrevården som rent krasst inte är FHM's ansvarsområde även om dom kanske borde ha reagerat tidigare på utvecklingen och sett till att berörda myndigheter agerade.
Ska vi försöka samla ihop alla foliehattsteorier så att vi vet vilka dessa är, minns några från tråden men hjälp mig.Hyltran från Veglemyren skrev:
- Flockimmunitet
- Tegnell driver egen linje på främmande makts uppdrag, -många ska dö
- Lövén har gått ut med dekret att de gamla ska dö, Sveriges läkarkår och vårdapparat ställer upp direkt och ingen läcker något
- Myndigheterna mörkar dödstalen, de vi ser är manipulerade och i verkligheten är det mångdubbelt fler
- Viruset är skapat av de globala "familjerna" som styr världen, nu kommer att vaccin som gör oss radiostyrda, via injicerade chip
- Kineserna byggde och spred viruset för att straffa oss
- Sen var det någon som talade "på" svenska folkets vägnar och menade att regeringen med "brott" mod låtit många dö, för att de helt enkelt inte pallade göra något
Vad har jag missat?
För de som har sett "att rädda ett barn" på SVT, så måste man säga att det finns stor igenkänning
Edit: glömde det virusspridande 5G
Här kan du läsa på vad flockimmunitet innebär:Hyltran från Veglemyren skrev:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Flockimmunitet
Det betyder alltså inte att man ska sprida smittan så snabbt som möjligt i befolkningen, utan är det läge som automatiskt uppstår när en smittsam sjukdom är så spridd att det finns få individer utan immunitet som kan bli smittade och därmed stannar smittspridningen upp.
Samma sak gäller för alla smittsamma sjukdomar och hur stor andel som behöver vara immuna för att smittspridningen ska klinga av beror på flera faktorer, t ex hur smittsam sjukdomen är och vilka smittvägar den har.
Så svaret är Ja, jag tror på flockimmunitet. Allt annat är orimligt.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 808 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 808 inlägg
Parkeringsvetenskap: https://edition.cnn.com/2020/06/08/health/satellite-pics-coronavirus-spread/index.html
Using images from October 2018, the researchers counted 171 cars in the parking lots at one of Wuhan's largest hospitals, Tianyou Hospital. Satellite data a year later showed 285 vehicles in the same lots, an increase of 67%, and as much as a 90% increase in traffic during the same time period at other Wuhan hospitals.
Using images from October 2018, the researchers counted 171 cars in the parking lots at one of Wuhan's largest hospitals, Tianyou Hospital. Satellite data a year later showed 285 vehicles in the same lots, an increase of 67%, and as much as a 90% increase in traffic during the same time period at other Wuhan hospitals.
När pratade *de* om det? Det var väl Ann Linde som påstod det och sen tog ryktesspridningen fart så FHM var tvungna att gå ut och dementerade att det inte var strategin utan bara en oundviklig konsekvens?Hyltran från Veglemyren skrev:
Vill bara korrigera, det var sent på 80-talet man slutade. Både jag och brorsan är BCG-vaccinerade i 8:e klass, 83 för mig, 86 för brorsan.Fairlane skrev: