2 356 547 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hade vi vetat allt i förväg och verkligen velat stoppa smittan så hade vi aldrig byggt flygplatserna, men byggt en kopia av kinesiska muren! Helt säkert hade vi gjort så!Anna_H skrev:
Är det svårt att förstå att en enda korrekt lösning inte finns?
Att rätt lösning är olika för olika länder?
Att facit inte kan ges förrän om ett år eller kanske mer?
Nya Zeeland är en ö med mycket begränsat antal accesspunkter. Sverige har flera hundra accesspunkter och tusentals människor som dagligen korsar gränserna.
Med det vi vet idag hade Sverige förmodligen valt en tuffare väg från början, framför allt inom vård och omsorg. Men det vi vet idag visste man inte i början av året.
Nja Staffan du är förlorad tyvärr. Det går inte göra det klarare än så. Dödsänglarna finns i båda lägren.Staffan2000 skrev:
Jocke den glasklare
Jag såg på Omni att ett skiftlag i LKABs gruva i Malmberget (Gällivare) är satta i karantän pga att en har smittats och att de andra skiftlagen täcker upp. Mycket bra initiativ, men kanske inte i linje med FHMs rekommendationer...
MmmmP Poxeman skrev:
Men de tvättar händerna nu när de behöver och förbrukar inte mycket handsprit.
Dessutom kan de ge sina när vänner en kram om de känner för det.
Sitta flera på samma parksoffa.
Nysa utan 100 personer slänger sig ned på backen ungefär som en bomb exploderat.
Ja de har ekonomiska problem men vem har inte det?
Du har uppenbarligen missat Sveriges stora ekonomiska problem och kraftigt ökad arbetslöshet.
Något vi kommer få leva med lääänge.
Precis.P Pin skrev:
Här har vi inte strategin att utrota smittan utan att hålla ned kurvan så sjukvården klarar av alla sjuka.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Nja folk som i dessa tider bråkar och förstör har jag inte så mycket för jag heller.BirgitS skrev:
Dessutom ger sig på vår polis. Fy faen.
Det är väl fred och ordning vi behöver som bäst nu för att ta oss igen denna kris.
Då anser jag att alla som bråkar som man gjorde är fientliga mot Sverige.
Vad kallar du sådana?
Hjältar?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Har du någon länk där man kan se vad de olika linjerna står för?B b8q skrev:
Men visst har vi börjat åka mer bil, i mars tog vi bara kortare promenader i närheten men nu har det ju varit några gånger där vi tagit bilen för att sen göra långpromenader i en skog. Men det är ju inget som ökar smittspridningen.
Klicka på bilden så blir den läsbar (tre olika källor för mobilitetsinfo).BirgitS skrev: