Hej!Jag har ritat ett hus och har bestämt mig för frånluftsvärme(140 kvm).Har varit i kontakt med återförsäljare för flertalet "stora"på marknaden och har då blivit ombedd att i princip lämna in husritningen så fixar dom resten(projektering av vent,igångkörning och injustering).
Nu har ju jag som många andra läst mycket om ce50:n och tycker den verkar vara bra...men när jag ringde till företaget så verkade de helt ställda när jag hade egna ritningar och funderingar kring just vent.sats,projektering osv....dom menade på att dessa grejer är oftast fixat från husföretagen!!

Är jag den enda som ritat ett eget hus och är intresserad av Comfortzone?!!!

Förmodligen har jag fått allt om bakfoten men det verkade lite luddigt...

Hur har ni andra gjort?

Trevlig helg!!

Hej Johannes100!

Jag har byggt nytt men köpt huset från prefableverantör. Jag kunde då välja bort IVT490 men fick ventsystem och sats projekterat och levererat från IVT. Köpte sedan CE50 från Comfortzone. Injusteringen gjordes av IVT konstigt nog!

Det verkar som IVT och Nibe allierat sig med hustillverkarna och erbjuder paket med projektering, ventsats, injustering och värmepump. Comfortzone verkar inte ha jobbat på det sättet ännu.

Jag tror att du får fixa projekteringen av ventsystem från någon VVS-konsult. Det kan inte vara så mycket jobb att få fram detta. Alternativt kan nog entreprenören bygga på plats utan ritningar. Det är inte särskilt komplicerat om han är van. Installation och igångkörning kan din röris fixa. Injustering kan t ex Ocab göra.

Låter bra,tack så mycket!

Comfortzone har ju säkert lösningar på det där om jag åker in till kontoret och ger det hela lite tid,men jag blev helt ställd när jag talade med dom i telefon... :-/

Men som sagt,jag jobbar ett stenkast från Comfortzones kontor så det löser sig nog om inte så får jag göra som du sa...nu börjar middagsölen verka så det börjar bli puligt att träffa tangenterna ;)Må väl alla

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.