Tack för svaret Arwid!

Det blir ett Panasonic kit, nästan helt säker på det nu :). Det verkar vettigast till det priset, ett nyare Makita-kit är lockande men blir för dyrt för att vara motiverat.

Måste bara bestämma om jag vill ha 14.4 eller 18v på Panasonicgrejorna då, känns som att 14.4v borde räcka och det verkar som att just Panasonic säljer fler nakna 14v-maskiner än 18.

Lite sugen på Milwaukee också, lawson-his har ett kit med deras HD18 kombiskruvdragare och C18ID slagskruvdragare för samma pengar som Panasonic, dvs runt 3900:- med frakt.

Ett tips är att du köper 1-2 extra batterier från england samtidigt som du beställer kitet då det är ca halva priset på batterierna jämfört med sverige.

Idag plingade UPS på dörren med en 18v Panasonic kit från Thetoolvault, 4 arbetsdagar efter att de skickat det, men 9 arbetsdagar efter beställningen då jag tydligen beställde det sista kitet och det saknades batterier som de var tvunga att beställa från Panasonics lager i Tyskland.

Helt OK leveranstid ändå tycker jag och deras kundtjänst var supertrevliga så allt som allt är jag nöjd med Thetoolvault som affär.

Tur också man hann beställa medan det fortfarande kostade £315 :)

Har inte hunnit använda grejorna ännu, men "first impression" är kanonbra och jag blir nog nöjd. Får tacka Arwid för tipset!

Ska knäppa lite bilder och posta här sen, mest för att jag själv letade efter fler bilder mm. utan att hitta det inför köp, så om det gynnar någon annan så är det ju en bonus.

Vilket kit blev det?
Jag har ett 157LR som jag haft i några månader.
Jag köpte från thetoolvault, kostade 3200 med frakt och en t-shirt.

skalman1 skrev:
Vilket kit blev det?
Jag har ett 157LR som jag haft i några månader.
Jag köpte från thetoolvault, kostade 3200 med frakt och en t-shirt.
Ett EYC159 blev det, fick ge 3800 för det med frakt, och då fick jag inte ens någon t-shirt!

Tror vi har samma slagskruvdragare då, vad som skiljer borrskruvdragaren vet jag inte, om det inte är så att du tog kitet utan slagborrfunktion?

roadss skrev:
Ett EYC159 blev det, fick ge 3800 för det med frakt, och då fick jag inte ens någon t-shirt!

Tror vi har samma slagskruvdragare då, vad som skiljer borrskruvdragaren vet jag inte, om det inte är så att du tog kitet utan slagborrfunktion?
Jo jag har kitet utan slagborrsfunktion då jag bor i ett trähus. :)

Slagskruvdragaren är samma dock.

Börjar kännas som att jag skulle ha tagit samma kit som du, utan slagborrsfunktion. Hemma i huset funkar det rätt hyffsat i teglet och betongen där, men jag var och skulle sätta upp lite grejor i en lägenhet i helgen och den betongen var inte att leka med.

Tog iallafall en 10 minuter per 5.5mm hål och man var helt slut efteråt. Nä, slagfunktion på en skruvdragare är nog ingenting man behöver utan jag kommer satsa på en riktig borrhammare att komplettera med nästa gång istället.

skalman1 skrev:
Jo jag har kitet utan slagborrsfunktion då jag bor i ett trähus. :)

Slagskruvdragaren är samma dock.
det går jäkligt fort att borra i trä med slaget på, råkade jag upptäcka en gång.. :D

Hade jag "köpt om" så hade jag övervägt att skaffa ett större blå bosch 10.8v kit. För 3000-4000 brukar man kunna få ett paket med någon mix av borrskruvdragare/slagskruvdragare/vinkelskruvdragare/multicutter/tigersåg mm. Exempelvis detta. Jag skulle tro att dessa verktyg klarar de allra flesta arbetsuppgifter som en normal husägare tar sig för och lätta verktyg är bekväma att jobba med. För de fåtaliga grövre/tyngre jobben borde man kunna klara sig med sladdverktyg där man köper lågpris eller hyr proffsverktyg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.