Den finns på Classe och har 3 360 grön laser, laddning via USB-C men är den något att ha jämfört med, - ja vadå? Dom som kostar 3ggr så mycket, Bosch GLL 3-80 G, DEWALT DCE089D1G-QW eller?
Cocraft HL3X360-G är en effektiv, självnivellerande krysslaser med 3 x 360-gradiga laserlinjer – en horisontell och 2 vertikala. Linjelasern har gröna ljusstarka linjer och är ett utmärkt hjälpmedel vid alla typer av renoveringar. 5 års garanti.
Linjelaser för hemmafix
Använd Cocraft HL3X360-G vid kakelsättning och tapetsering. Eller vid montering av gardinskenor, uttag, nedsänkta tak, bilder och hyllor.
Om Cocraft HL3X360-G krysslaser
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Cocraft HL3X360-G är en effektiv, självnivellerande krysslaser med 3 x 360-gradiga laserlinjer – en horisontell och 2 vertikala. Linjelasern har gröna ljusstarka linjer och är ett utmärkt hjälpmedel vid alla typer av renoveringar. 5 års garanti.
Linjelaser för hemmafix
Använd Cocraft HL3X360-G vid kakelsättning och tapetsering. Eller vid montering av gardinskenor, uttag, nedsänkta tak, bilder och hyllor.
- Tydlig med grön laserlinje – upp till 4 gånger bättre synlighet än den röda färgen – även i starkt ljus.
- Snabba, precisa och tydliga linjer med en noggrannhet på ±0,5 mm per meter.
- Självnivellerande projektion av en 360-gradig horisontell och två 360-gradiga vertikala laserlinjer.
- 1/4-tums stativfäste och pendellåsning för säkra förflyttningar.
- Inbyggt laddbart litiumjonbatteri, USB-C laddkabel ingår (nätadapter säljs separat).
Tekniska fakta: - Räckvidd: 30 meter
- Noggrannhet: ±0,5 mm per meter
- Självnivelleringstid: 5 sekunder
- Nivelleringsintervall: ±4 grader
- Laserlinjebredd: 100 LUX, 3 mm/5 meter
- Laserdiod: 520 nm, upp till 1 mW
- Laserklass: 2
- IP-klass: IP20
- Mått (B x D x H): 11 x 8 x 11,5 cm
- Vikt: 498 gram
https://www.leroymerlin.it/prodotti/livella-laser-3d-dexter-nl360-3h-g-li-25-m-90846797.htmlBigR skrev:
Den finns på Classe och har 3 360 grön laser, laddning via USB-C men är den något att ha jämfört med, - ja vadå? Dom som kostar 3ggr så mycket, Bosch GLL 3-80 G, DEWALT DCE089D1G-QW eller?
[bild]
Linjelaser för hemmafix
[länk]
- Tydlig med grön laserlinje – upp till 4 gånger bättre synlighet än den röda färgen – även i starkt ljus.
- Snabba, precisa och tydliga linjer med en noggrannhet på ±0,5 mm per meter.
- Självnivellerande projektion av en 360-gradig horisontell och två 360-gradiga vertikala laserlinjer.
- 1/4-tums stativfäste och pendellåsning för säkra förflyttningar.
- Inbyggt laddbart litiumjonbatteri, USB-C laddkabel ingår (nätadapter säljs separat).
Tekniska fakta:- Räckvidd: 30 meter
- Noggrannhet: ±0,5 mm per meter
- Självnivelleringstid: 5 sekunder
- Nivelleringsintervall: ±4 grader
- Laserlinjebredd: 100 LUX, 3 mm/5 meter
- Laserdiod: 520 nm, upp till 1 mW
- Laserklass: 2
- IP-klass: IP20
- Mått (B x D x H): 11 x 8 x 11,5 cm
- Vikt: 498 gram
Verkar vara samma modelnr som hos CO.
Medlem
· Västernorrland
· 130 inlägg
Jag har kikat på samma. Det ser ju ut att vara en prisvärd grön laser ändå med bra garanti vid ev problem. Angående noggrannheten på 0,5 mm/m kan det anses mycket, men som glad amatör i renoveringsprojekt vågar jag nog gissa att det mänskliga hantverket är en större felkälla och att detta är fullt accepterbart. Som proffs, nja då ska man nog ha ett "proffsmärke", men som hemmafixare som inte använder den till daglig dags tror jag att detta är ett givet köp.
Medlem
· Västernorrland
· 130 inlägg
vad blev det för köp i slutändan och blev du nöjd?
Ja, jag är absolut nöjd. Det blev en HL3X360-G, var dessutom någon medlemskampanj så den blev ytterligare 25% billigare, nästan gratis 😆.H Husfixardoktorn skrev:
Jag har bara hunnit positionera en armatur och markera kabeldragning ännu men den fungerar som jag tänkte mig 👍. Jag köpte den för ett annat projekt, men det har jag inte börjat med ännu.
Enda kommentarerna hittills är egentligen att den är oerhört mycket bättre och ljusstarkare än min 15 år gamla röda PCL-krysslaser och samtidigt lite ljussvagare än Dewalt DCE089D1G.
Klicka här för att svara