Springare skrev:
Jag fick bara maskinen så vad gick jag miste om? Kommer den med en plastväska med en massa annat?
Hej!

Nej du missa inget, en tråkig papplåda va allt man fick med...

//vilden

vilden skrev:
Hej!

Nej du missa inget, en tråkig papplåda va allt man fick med...

//vilden
Ok, då missade jag bara spännyckel :)

Kjøp deg SDS mutter, så slipper du å tenke noe mer på spennøkkel......

Logiman skrev:
Kjøp deg SDS mutter, så slipper du å tenke noe mer på spennøkkel......
Vad kostar den?

Sikkert biligere i Sverige. Du vil angre på at du ikke har den når du har glemt spennøkkelen hjemme.

Ett billigare och lika bra alternativ till spännmutter är AEG Fixtec som bl.a. verktygsboden säljer under artickelnummer 64186 för 139:-. De muttrar som jag använder har jag köpt på Bauhaus till mina AEG och Bosch blå vinkelslipar.

• fixtec_mutter.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det ingen som köpt motorsåg på rean?? Jag köpte en Partner 4900. Halva reapriset.
-20% för det var demo exemplaret.

Har aldrig handlat så mycket hos clas förr... Mycket "bra att ha" grejor som det gäller att använda nu också...

Jag var idag och skulle köpa motorsåg men helt slut. tyvärr

Majgårdarna
Springare skrev:
Ok, då missade jag bara spännyckel :)
En sådan behöver man inte :)

Andreas_Hansson skrev:
En sådan behöver man inte :)
Vad använder man då? En polygrip :confused:

Majgårdarna
Springare skrev:
Vad använder man då? En polygrip :confused:
Man har väl händer :) Att tok dra en skiva gör knappast den säkrare.
Särskilt tunna kap skivor

Jag har ju tummen mitt i handen ;)
Ska prova med handkraft.

Mikael_L
Min erfarenhet (av 115 och 125mm slipar) är att det fungerar bra att dra åt och lossa för hand, bara maskinen har spindellås.
Men ett tips bara, när du drar åt för hand, var inte för lätt på handen, ta i halvhyggligt iaf.
Om inte skivan sitter tillräckligt så rör den sig (och dras åt mer) när du startar maskinen första ggn, och efter det är så hårt åtdragen att du nästan aldrig kan få loss skivan mer!

Jag har varit tvungen att knacka sönder en skiva ända in till axeln, för att få loss skiten. Jobbig pillergöra med lämplig skruvmejsel, kan jag säga ... :o

Vänd alltid maskinen bort från dig vid första starten, så att eventuellt splitter inte hamnar där det gör ngn skada, särskilt om du inte satt dit skivan med de riktiga verktygen!!!!!!
För risken är att du råkat bryta i skivan så pass att den splittras när den går upp i varv.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.