Byggahus.se

Citcop - katastrofservice

3k läst  8 svar

1. O
    Medlem Nivå 2
    Köpte en Panasonic E9 Feb 2012 av Citcop som funkade hyfsat en månad men som tappade effekt ganska fort.
    Felanmälde den i Jan 2013 och efter "rimlig" tid kom Installatören ut.
    Han konstaterade läckage och låg nivå av köldmedia - tätade den och fyllde på köldmedia. Körde den ca 5dgr i våras därefter...
    I början av hösten upprepar sig allt igen - påtagligt taskig effekt på exakt samma sätt som tidigare - så jag:
    * Felanmälde 25 Sept till Citcops service ( =Electrolux ) - fick loggnummer
    * Inget händer - ringde 3 okt och påminde E- de skall "påminna Installatören"
    * Inget händer - ringde 11 okt och påminde E - de skall "påminna Installatören"
    * Inget händer - ringde 18 okt ringer Installatören som är/varit på sem "skall kolla nästa vecka det är fullt upp nu "
    * Inget händer - ringde 24 okt ringer - "skall kolla nästa vecka"
    * Inget händer - ringde 6 nov ringer Installatören "skall kolla nästa vecka" och ÄR MKT BESVÄRAD
    * Inget händer - ringer 13 Nov Ciptcop och talar med N.N som lovar att se till att det tas om hand och åtgärdas - ber om ursäkt, han får loggnummer
    * Inget händer - ringer 21 Nov Ciptcop och talar med N.N som lovar att återkomma inom 30-45min och personligen se till att det tas om hand och åtgärdas, får loggnummer igen
    * Inget händer - 25 Nov , -15C i förrgår natt ( har vatten i huset ) , beställer en Mitsubishi FH35 av annan leveranör och vill efter 5 Ciptcop/Toshiba LV -pumpar Inte ha med dem att göra ( eller Installatören ) !!
    Jag kan förstå att saker blir fel men detta fall har man fått många chanser att rätta till sin usla service - helt enkelt ett noll Intresse !

Redigerat 25 nov 2013 19:26
  2. C
    Medlem · Nivå 7
    Låter inte bra då man ibland rekomenderat dom för att få maskin via Svenska kanaler och därmed rätt garantier !!
    Till deras försvar är det sällan man hör något liknande .

Låter dock som montören inte gjorde sitt jobb första eller andra gången och man får hoppas att han bara hade dåliga dagar när han råkade vara hos dig så inte fler får samma bekymmer om det nu var konorna som läckte.
    Han borde dock ha märkt vid vacumsugningen/driftsättningen om det var läckage !

Gissar på att detta ändå är rätt vanligt då det säljs mycket maskiner via alla nätleverantörer och det då "krånglar" till garantiåtgärder jämfört med att handla av den lokala firman.
    Nu finns det så klart även "lokala" firmor som gör bort sig !!!

Vad det en anslutning som läckte vid inne eller utedelen eller vad vart läckte det ?

3. O
    Medlem Nivå 2
    Ingen aning men det var en förklaring som jag på ngt sätt kunde förstå ... Det läckte ut köldmedia men han fixade det och så skulle den vara ok därefter ! Räckte för mig - misstag kan ju ske det får man ju fatta om man bara fixar till det ! Andra gången nu har jag ingen ursäkt för och blir arg - i rena ilskan betsälle jag en annan ( 20 kKr ) - jag måste kunna lita på att det håller värmen där !

4. C
    Medlem · Nivå 7
    Skulle också bli galen om det tog 2 månader att få samma läcka lagad igen.

Antar att det var en CE9NKE eller CE9LKE om den var installerad feb 2012.

Om det nu var en kona/flare som läckte så är min gissning att det var materialfel på kopparröret som gjorde att konan sprack och det kan ha varit tätt när han lämnade platsen då han borde ha dubbelkollat efter läckage andra gången han var där, men det är inget försvar för den långa väntetiden och bara en gissning om varför det började läcka igen !!

5. O
    Medlem Nivå 2
    Den heter HE9LKE ... Ja jag kan som sagt fatta att det blir fel en - och två ggr - det är inte det som jag är upprörd över utan det obefintliga intresset att att fixa till det !

6. C
    Medlem · Nivå 7
    Då var det dessvärre en av dom bättre modellerna som kostar en del för att förvärra saken.

Får hoppas att du kan få den åtgärdad så du åtmindstånde kan sälja den om ni inte kommer överens om något annat

7. O
    Medlem Nivå 2
    känner mig tveksam att sälja denna maskin och överföra problemet till ngn annan ...

8. C
    Medlem · Nivå 7
    Om det är från anslutningen det läcker och det fortfarande finns köldmedia i systemet så får dom tömma, vacumsuga och fylla upp igen enligt märkskylten så har du en fult fungerande maskin så det var därför jag undrade vart det läckte.
    Du kanske kan få besked från montören ?
    Är det köldmedia kvar i systemet nu så det är övertryck så bör du stänga dom 2 ventilerna på det tunna och det grövre röret med en insexnyckel som finns bakom 2 mässingslock innan systemet är tomt och det kommer syre in i systemet.

Alternativt får du kanske en ny maskin om det är en läcka någon annan stans som det inte går att laga då dom har försökt och då är det ännu lättare att sälja

9. electroluxaren
    Medlem · Nivå 16
    Ja inget kul sånt här när servicearbetet uteblir, Electroluxservice som ändå är rätt stora borde kunna lösa sånt här men de har nog inte så många kyltekniker utan det blir ev en kylskåpstekniker som åker ut.
    citcop's största fel är att dom gått i säng med Electrolux

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka