Jag har försökt hitta en lösning där man kan låta värmen från pannan generera sin egen el till cirkulationspumparna, en mellan panna och ackank och en till golvvärmen. Det är ju åtminstone teoretisk möjligt att bygga med peltier- eller TEG-element men jag har inte hittat någon bra lösning för detta.
Förslag?
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Nåt sånt här kanske,
[länk]

Men är vore det inte enklare och billigare med någon typ av UPS som driver cirkulationspumpen?
Jo precis något sånt som i länken, men kanske lite mer färdigt.

UPS går ju bort för att den måste laddas. Jag tänkte att man skulle klara sig helt utan nätanslutning.
 
J
Till actank går med självcirk , kräver grova rör , sämre till GV smalt och inte rätt temp på vattnet , allt för självcirk är höga temperaturer
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.