Börja med att kolla om pumpen snurrar, iblan hörs det tydligt annars får man lossa skruven i endan av av pumpen ( Där det spillts vit målarfärg) det kommer bara ut några droppar vatten så det är lugnt. Där inne ser man motoraxeln och sitter den fast så kan man med en skruvmejsel vrida på den så den går lätt, det kan göras under drift.
En del pumpar har ett vred för olika hastigheter kolla att det funkar.
 

Bästa svaret

Ok ska testa detta.
 
Den snurrar,men piggen till termostaten fjädrar inte tillbaka. Får dra i den med en liten näbbtång,den ska väl fjädra tillbaka eller?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.