Hej.
Gammal cirkolationspump gick sönder .
Vilken pump kan jag ersätta med . Något med rimlig pris!
Kan jag få byta själv?
Gammal cirkolationspump gick sönder .
Vilken pump kan jag ersätta med . Något med rimlig pris!
Kan jag få byta själv?
Nog sent svar, men någon annan med liknande pump kanske hittar tråden. Jag hade en liknande pump i min fjv central som jag stängde på sommarhalvåret. En höst ville den inte starta. Då fick jag tipset att skruva loss mässingstappen som sitter mitt på pumphuvudet och rensa lite skit (kalk?) och försöka putta igång hjulet. Det funkade. Så gick den ett år till. Nu har jag bytt stora delar inklusive pumpen, men den gick ett bra tag till sen.
Jag har en liknande pump som stannade det var att byta en 5 microfarads condensator samt ordna med glapp i vridimkopplaren för hastigheten.H Henke_1981 skrev:Nog sent svar, men någon annan med liknande pump kanske hittar tråden. Jag hade en liknande pump i min fjv central som jag stängde på sommarhalvåret. En höst ville den inte starta. Då fick jag tipset att skruva loss mässingstappen som sitter mitt på pumphuvudet och rensa lite skit (kalk?) och försöka putta igång hjulet. Det funkade. Så gick den ett år till. Nu har jag bytt stora delar inklusive pumpen, men den gick ett bra tag till sen.
Klicka här för att svara