Har också kikat på Bosch GTS 10 XC och som jag ser det saknar väl Metabon åtminstone det rörliga bordet som ju är lite trevligt. Metabon hade ju dock lite högre max (87mm mot 79mm) sågdjup vilket ju väger över.
För egen del så hade jag väl tänkt använda sågen mer stationärt så jag bryr mig inte lika mycket om mobilitet men metabon ingår väl själva mobiliteten på så det kanske är bra för dig.
Metabo TS250 fick 10/10 i GDS för några nummer sedan. Den har inte samma sågkapacitet som 254 men lär nog ha en del likheter.