9 172 läst ·
28 svar
9k läst
28 svar
Chrysler Grand Voyager
Sida 1 av 2
En till i familjen gör att A6:an inte räcker till längre. Har sneglat på Grand Voyager, de ligger ju bra till i pris. Men är de nåt att ha? Måste väl finnas flera barnfamiljer här som har erfarenheter.
Andra alternativ vi tittat på är Multivan och möjligen nån fransman.
Andra alternativ vi tittat på är Multivan och möjligen nån fransman.
Har haft Sharan o C8..
Med 4 ungar så funkar dessa om man lyfter ut ett baksäte i 3e raden. (Packning får plats).
Sharanen kändes helt utsliten efter 3 år
C8an hade usel byggkvalitet på plastdetaljerna. Inför varje service hade jag en liten plastkasse med delar som lossnat i kupen..
Med 4 ungar så funkar dessa om man lyfter ut ett baksäte i 3e raden. (Packning får plats).
Sharanen kändes helt utsliten efter 3 år
C8an hade usel byggkvalitet på plastdetaljerna. Inför varje service hade jag en liten plastkasse med delar som lossnat i kupen..
Vi kör Chevrolet Transport, 7-sitsig. Rymlig och bekväm, drar nog 1.1-1.2 blandad körning.(fyrhjulsdriven dock).
Största minus för oss är nog den amerikanska elen....... Strular emellan åt med diverse mystiska fel
Dessa bilar har också gått ner duktigt i pris. Det har jag märkt av egen erfarenhet, vi köpte vår för 3 år sen och nu är den värd kanske 40%
Största minus för oss är nog den amerikanska elen....... Strular emellan åt med diverse mystiska fel
Dessa bilar har också gått ner duktigt i pris. Det har jag märkt av egen erfarenhet, vi köpte vår för 3 år sen och nu är den värd kanske 40%
Vi är inne på vår andra voyager. Korta modellen, AWD för vi kör mycket småvägar och vinterväglag. Vi kör alltid amerikanskt och suckar lite över mystiska små elfel. Dock är komforten suverän. Tror att Cheva kanske har liiite bättre finnish även om maken inte håller med. Mopar vs GM..... suck. Håll koll på att det är rätt olja för växellådan, annars kan man behöva byta den vid ca 14.000 mil. Våran förra pensionerade vi vid 34.000 mil och då hade den gått hårt i 4 år. Mycket drag och långa transporter för flytt osv. Det är suveränt att man kan möblera om inne bilen, vi har 4 fotöljer och en soffa så det går bra att variera. Vi har tre tonåringar nu och dom tar plats! Fast när alla var små så körde vi Suburban.....
I norge har noen forsikringsselskap både bruktbil forsikring, og noe som heter superforsikring som deker skader på motor/drivverk.
Crysler Grand Voyager er nektet av forsikringene på begge.
Bilen er rett og slett søppel når det gjelder kvalitet og dyre feil.
Crysler Grand Voyager er nektet av forsikringene på begge.
Bilen er rett og slett søppel når det gjelder kvalitet og dyre feil.
Hade en Voyager som firmabil för några år sedan. Den var komfortabel att köra och hade skaplig väghållning. Åkte mycket Autobahn på den tiden och då var den törstig på både soppa och olja.
Glödlampsbyte utan verktyg var inte att tänka på.
Svindyra reservdelar t.ex. ett glas till yttre backspegel: 2 500:- + moms! :eek:
Glödlampsbyte utan verktyg var inte att tänka på.
Svindyra reservdelar t.ex. ett glas till yttre backspegel: 2 500:- + moms! :eek:
Franska bilar går ju fetbort. Men en Multivan, det är grejor det tror jag. Har man bara stålarna tror jag det är en toppenbil, dock är ju prislappen en helt annan än på en Voyager. Fast man får ju nått annat också.....
Om du har pengarna så tycker jag en multivan är ett bra köp. Åker själv en transporter som firmabil. Efter 26000 mil 8år så är det inte många fel på den. Åker diesel, med dubbade däck på vintern drar den 0,8 l/m. Man åker bra i den och går bra på vägen.
Transmissionsolja brukar man väl normalt byta vid ca 90,000 miles (14 000 mil) enligt instruktionsboken.gafsan skrev:
För övrigt så rekommenderas i USA en "Transmission Flush" dvs genomspolning av systemet och rening av transmissionsvätskan var 24,000 mile (4000 mil). Tar några timmar och kräver speciell utrustning.
Jag vände upp-och-ned på sexan. 60 000 miles (10 000 mil) är det för min Ford. Vanliga intervall är 25 000 miles till 100 000 miles. Oftare är givetvis bättre.
http://autos.yahoo.com/maintain/repairqa/transmission/ques123_0.html
http://autos.yahoo.com/maintain/repairqa/transmission/ques123_0.html
Jag hade för några år sen en Voyager och sämre skitbil har jag aldrig haft.
Måste haft någon form av hjärnblödning som överhuvudtaget köpte aset.
Den var verkligen helt usel. Allt satt löst och skramlade. Minns inte riktigt vad jag betalade men det var för mycket oavsett om jag fått den gratis.
Sålde den efter några hemska månader med en brakförlust till en kille som prutade duktigt. Vad han inte visste var att prutmånen var mycket mycket högre än vad han bjöd. Tror jag förlorade 20 papp på den men det var värt det dubbla i förlust bara någon tog den.
Nä, jag gillade inte den...Men en av mina systrar har en som de slitit på i snart 10 år och hon vill inte göra sig av med den och tycker det är världens bästa bil.
Men vad vet en tjej om bilar....
Måste haft någon form av hjärnblödning som överhuvudtaget köpte aset.
Den var verkligen helt usel. Allt satt löst och skramlade. Minns inte riktigt vad jag betalade men det var för mycket oavsett om jag fått den gratis.
Sålde den efter några hemska månader med en brakförlust till en kille som prutade duktigt. Vad han inte visste var att prutmånen var mycket mycket högre än vad han bjöd. Tror jag förlorade 20 papp på den men det var värt det dubbla i förlust bara någon tog den.
Nä, jag gillade inte den...Men en av mina systrar har en som de slitit på i snart 10 år och hon vill inte göra sig av med den och tycker det är världens bästa bil.
Men vad vet en tjej om bilar....
Voyager är ett typexempel på att saker inte blir bättre med tiden. Har en 95a som jag haft i 12 år som gått som en klocka. Till sommaren behöver jag nya däck till den oc de kommer väl att kosta mer än vad bilen är värd så vi får se!
Fortfarande snygg inuti men har fått lite skavanker på utsidan.
Äldsta dottern har haft flera av modellen som kom efter och vilket skräp! Alltid nånting trasigt.
Amerikanska bilar kan vara lite rappliga, men hittar man en välskött begagnad så åker man himla bra, dom inbjuder till ett mjukare körsätt än europeiska bilar också..
Har en gammal G 20, 6,5 D som gått hur långt och hårt som helst, över stock och sten,
men går fantastiskt fint om man kör runt 70-95 km/h,
Den lilla europeiska firmabilen 1,6 l motor vill helst att man kör den runt 100-110 km/h, och då drar den nästan lika som Chevan..
Pratar vi begagnat så är det väl bara att provköra, och bilda sig en uppfattning,
Pratar vi nytt, så är det svårare, då problemen ofta visar sig, först efter något år.
( var något hysterisk angående oljeintervallen i tidigare inlägg)
Har en gammal G 20, 6,5 D som gått hur långt och hårt som helst, över stock och sten,
men går fantastiskt fint om man kör runt 70-95 km/h,
Den lilla europeiska firmabilen 1,6 l motor vill helst att man kör den runt 100-110 km/h, och då drar den nästan lika som Chevan..
Pratar vi begagnat så är det väl bara att provköra, och bilda sig en uppfattning,
Pratar vi nytt, så är det svårare, då problemen ofta visar sig, först efter något år.
( var något hysterisk angående oljeintervallen i tidigare inlägg)