Gammal tråd men aktuellt problem för mig. Vi hade If på villan ett år eller två tills vi fick en jättehöjning. Kommer inte ihåg hur mycket. Då trodde jag det berodde på att vi haft en skada på luft-vattenpumpen. De var jättebra att ha att göra med den gången och drog inte av för åldern på prylarna trots att de var ca sex år gamla.

Trots att vi alltså varit nöjda kunder så tyckte jag prishöjningen var i värsta laget och använder compricer för att göra en jämförelse. Det landade i att vi bytte till länsförsäkringar sthlm som låg ca 1800 lägre per år tror jag. Nu vill de höja priset med en tusenlapp (nästan 20 procent) efter ett år. Vi har kontaktat dem en gång under den här tiden för att få ut Anticimex för att ta vi m stänkte vi höll på att få ett bålgetingbo på vinden. Det tycker jag inte motiverar en höjd premie. Det känns som alla försäkringsbolag är riktiga lycksökare. De lockar med ett bra pris, gör sen helt oskäliga höjningar, och tar man strid lägger se sig och gläds istället åt alla som inte orkar bråka.

Vi fick en kraftig höjning hos IF, och jag insåg att det var dags att göra en ny upphandling. Men efter en kortare koll på nätet så insåg jag att det var ungefär samma premienivå hos de övriga.

Det skiljer iofs någon tusenlapp (=ca 10%), men då har jag inte jämfört villkor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.