16 621 läst ·
18 svar
17k läst
18 svar
Charmigt fritidshus ges bort - en unik möjlighet!
Ja idén om att flytta hus bygger nog nästan på att det är "fritidshus" det gäller annars blir det svårt.F fribygg skrev:
Jag antar att huset inte finns kvar, men jag frågar ändå. Behöver ett hus till tomt 4 mil norr om StrömsundH Helena Mechlenborg skrev:
Marie-Louise Bergvall
Hej, är detta fortfarande aktuellt?H Helena Mechlenborg skrev:Ett sällsynt tillfälle har uppstått, där ett fullt utrustat fritidshus kan bli ditt gratis. Huset ges bort, men med ett viktigt villkor: köparen står för alla kostnader i samband med att flytta huset till sin egen tomt.
Fritidshuset med garage ligger i Sör Imnäs, Ramsele, i Sollefteå kommun. Huset, som byggdes 1984, är på ca 70 kvadratmeter. Här får du två rymliga sovrum, ett badrum och ett stort vardagsrum med öppet kök. Byggnaden står på en torpargrund och är lätt att nå med transportfordon.
För dem med hållbarhet i åtanke är detta ett utmärkt sätt att ta hand om resurser som redan finns. Istället för att bygga nytt kan man ge nytt liv till en välbevarad stuga, vilket är ett viktigt bidrag till miljön. Att återanvända befintliga byggnader är både ekonomiskt och miljövänligt. Mottagaren av gåvan behöver inte betala skatt på gåvans värde.
Intresserad? Ta gärna kontakt med mig.
Helena
Klicka här för att svara