Under åskovädren fick vår router dödsstöten, så vi har nu bytt router. Man upptäcker då att man har en del uppkopplade saker, trots att vi nog inte tillhör de med många...
Allt har gått bra, till dess att jag ska koppla upp vår laddbox. Jag stänger av strömmen, letar upp wifi-nätverket och startar installationspricessen. Då säger laddboxen att den är uppkopplad mot min gamla router, men ingen uppkoppling finns ( naturligtvis). Längre än så kommer jag inte. Jag antar att jag behöver få boxen att glömma gamla routern. Hittar något i manualen om fabrisåterställning, som jag inte förstår hur det går till eller i vilken program det sker. Någon med erfarenhet som kan hjälpa? Youtube har jag också letat på...
 
Får du upp laddboxen som accespunkt?

Koppla från (eventuellt glömma) ditt vanliga WiFi i telefonen och sök efter WiFi.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Får du upp laddboxen som accespunkt?

Koppla från (eventuellt glömma) ditt vanliga WiFi i telefonen och sök efter WiFi.
Jag hittar halos wifi/accesspunkt. Så jag kan starta konfigurationsprocessen. Men eftersom boxen redan är konfigurerad mot mitt gamla nätverk, så vill den inte köra en ny konfiguration
 
För mig var det en del strul när jag skulle installera min också. Det jag kom fram till var att laddboxen bara kan använda 2,4 GHz-bandet och min router körde på både det och 5 GHz. När jag gjorde ett gäst nätverk och la det bara på 2,4 så fick jag det att fungera.
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.