Hej
Centraldammsugaren, märke Foam
La sv idag. Tog isär den och upptäckte att en kabel hade lossat. På med den och den funka i 2 sek. Kolla igen och samma kabel hade lossat.
Testade med locket uppe och såg att fläkten/ motorn roterar i sitt hål när den startar och drar ut kabeln efter ett kvarts varv.
Har den skurit eller vad kan det bero på?
Centraldammsugaren, märke Foam
La sv idag. Tog isär den och upptäckte att en kabel hade lossat. På med den och den funka i 2 sek. Kolla igen och samma kabel hade lossat.
Testade med locket uppe och såg att fläkten/ motorn roterar i sitt hål när den startar och drar ut kabeln efter ett kvarts varv.
Har den skurit eller vad kan det bero på?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det måste ju vara något feltänk i motorupphängningen.
Den sitter tydligen bara fastklämd i skumplasten (är det därför apparaten heter FOAM?).
Så har plasten torkat och nu hänger den i anslutningstrådarna.
För det har väl inte lossnat några skruvar? Det hade du nog upptäckt.
Quick and dirty lösning:
Motorn (statorn) skall naturligtvis inte rotera.
Vid start blir det ett stort moment, rotorn vill inte gärna gå upp i varv, så statorn får rotera lite också.
Sätt några droppar superlim runt ytan mellan kapseln och skumplasten, mellan skumplasten och motorn, eller var det nu slirar.
Och tag ett allvarligt snack med leverantören på måndag, om du har tid och ork.
Good luck!
Den sitter tydligen bara fastklämd i skumplasten (är det därför apparaten heter FOAM?).
Så har plasten torkat och nu hänger den i anslutningstrådarna.
För det har väl inte lossnat några skruvar? Det hade du nog upptäckt.
Quick and dirty lösning:
Motorn (statorn) skall naturligtvis inte rotera.
Vid start blir det ett stort moment, rotorn vill inte gärna gå upp i varv, så statorn får rotera lite också.
Sätt några droppar superlim runt ytan mellan kapseln och skumplasten, mellan skumplasten och motorn, eller var det nu slirar.
Och tag ett allvarligt snack med leverantören på måndag, om du har tid och ork.
Good luck!
Produkter som diskuteras: "superlim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Gott, ska testa detta.
Motorn ligger bara vilande mot en gummiring längst ned. Visst gummi mot gummi bromsar ju lite men tydligen inte i längden
Skum lösning ha ha
Köpte skiten på kvd när Foam la ner försäljningen i Sverige... Undrar varför
Motorn ligger bara vilande mot en gummiring längst ned. Visst gummi mot gummi bromsar ju lite men tydligen inte i längden
Skum lösning ha ha
Köpte skiten på kvd när Foam la ner försäljningen i Sverige... Undrar varför
Drog på några rediga klickar med bygglim på foamen, det ska nog göra susen
Ps. Kunde ju givetvis inte vänta på att det skulle torka så jag kopplade på den och den rörde sig knappt, ska bli kul o se imorgon
Ps. Kunde ju givetvis inte vänta på att det skulle torka så jag kopplade på den och den rörde sig knappt, ska bli kul o se imorgon
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Skönt att höra.
Städa är livet, speciellt på söndagar
Städa är livet, speciellt på söndagar
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
