Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Golvbrunn med 50 mm anslutning och en gumminippel.
Prototypen
Prototypen
Hej igen...
Köpte en gumminippel idag, jag tycker inte att det blev så stabilt!
Finns det något annat knep?
Ska jag kapa av cementröret så att jag får en slät yta?
Om så är fallet, hur?
Se bifogad bild:
MVH // Kippe
Köpte en gumminippel idag, jag tycker inte att det blev så stabilt!
Finns det något annat knep?
Ska jag kapa av cementröret så att jag får en slät yta?
Om så är fallet, hur?
Se bifogad bild:
MVH // Kippe
Är du helt säker på att det där är ett cementrör med 8cm diameter ?
Jag tycker att det ser ut som ett grövre cementrör där man gjutit in ett gjutjärnsrör.
Men skitsamma.
1. Skicka in plaströret en bit in i cementröret, lägg det med kraftigt fall.
2. Sätt gummi-nippeln med massor av silikon mot gjutjärnet eler vad det nu är.
3. Gjut igen med snabbbetong.
4. Röret rör sig inte längre och är stabiliserat.
5. Öppna en kall öl. (ej måste)
Om du vill kan du alltid kapa rent så du får en rak snittyta på gjutjärnet.
Det gör du med vinkelslip och skyddsglasögon och skyddshandskar. Glöm inte skyddsglasögen, det händer att kapskivan "hugger" och splittras när man kör gjutjärnsrör som ligger i betong.
Gör det ej i kortbyxor sittandes rakt över kapstället heller.
Jag skojar inte.
Min polare gjorde detta och fick en pulveriserad 230mm skiva i skrevet, vet om det var skräcken eller smärten han skrek mest av. De bästa delarna klarade sig mirakulöst dock.
Mvh
Jag tycker att det ser ut som ett grövre cementrör där man gjutit in ett gjutjärnsrör.
Men skitsamma.
1. Skicka in plaströret en bit in i cementröret, lägg det med kraftigt fall.
2. Sätt gummi-nippeln med massor av silikon mot gjutjärnet eler vad det nu är.
3. Gjut igen med snabbbetong.
4. Röret rör sig inte längre och är stabiliserat.
5. Öppna en kall öl. (ej måste)
Om du vill kan du alltid kapa rent så du får en rak snittyta på gjutjärnet.
Det gör du med vinkelslip och skyddsglasögon och skyddshandskar. Glöm inte skyddsglasögen, det händer att kapskivan "hugger" och splittras när man kör gjutjärnsrör som ligger i betong.
Gör det ej i kortbyxor sittandes rakt över kapstället heller.
Jag skojar inte.
Min polare gjorde detta och fick en pulveriserad 230mm skiva i skrevet, vet om det var skräcken eller smärten han skrek mest av. De bästa delarna klarade sig mirakulöst dock.
Mvh
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögon"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
