Byggahus.se
Hej!

Jag tänkte isolera med cellulosa... Men jag lyckas inte hitta någon återförsäljare som säljer skivor, bara lösull som sprutas på. Det finns en som heter, eller snarare hette, Zapp Ab, men dom har visst gjort kk. Någon som kan tipsa?

//Mattias
 
nja.. det ser mörkt ut.. :-/

Svenska Termoträ AB har väll någon form av skiva.. fast det verkar bara vara för ny produktion.. hur den funkar o så vette gudarna... :(
 
Den stora fördelen med cellulosa som jag har förstått är att det även fuktreglerar. Det bär mig emot att fylla ett gamalt fint trähus från 1800-talet med plast i form av fuktspärrar och sånt. I värsta fall får jag väl samla på mig 100kg kvällstidningar och knöla in som isolering... :D
 
mamod skrev:
Den stora fördelen med cellulosa som jag har förstått är att det även fuktreglerar. Det bär mig emot att fylla ett gamalt fint trähus från 1800-talet med plast i form av fuktspärrar och sånt. I värsta fall får jag väl samla på mig 100kg kvällstidningar och knöla in som isolering... :D

Svårt att klara dig utan plast. Du måste ha en Diff-spärr på insidan av klimatskalet. Eller i alla fall ett väldigt diffusionstätt material..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.