18 364 läst ·
31 svar
18k läst
31 svar
Canal Digital VS Viasat
Sida 1 av 3
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Vad är bäst, SAAB eller Volvo? Nåja, en liten jämförelse: CD har bättre serier om man väljer till C+, dessutom fler HD-kanaler. Viasat har Premier League samt Champions Leauge, CD har Allsvenskan (fotboll) samt Elitserien (hockey). Filmutbudet är väl i stort sett detsamma. Viasat har VOD så att man får tillgång till Play-utbudet. CD har Discovery-utbudet.
Personligt tycke avgör....
Personligt tycke avgör....
Viasat har ju F1 så för mig e inte CD något alternativ.. Det tråkiga e att man får betala för all sport fast man bara vill ha F1.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Just det, det glömde jag att ta upp.....
Inspelningsbar HD-box kostar 1499 hos CD och 1900 hos Viasat.
Viasat är har lite billigare abonnemang.
CD har fler HD-kanaler och de ingår medan de kostar extra hos Viasat.
Viasat tar 99kr extra för OnDemand, vet ej hur det ser ut hos CD. Vet heller inte hur utbuden ser ut.
Mer serier hos CD.
Undrar hur filmutbudet ser ut.
Viasat är har lite billigare abonnemang.
CD har fler HD-kanaler och de ingår medan de kostar extra hos Viasat.
Viasat tar 99kr extra för OnDemand, vet ej hur det ser ut hos CD. Vet heller inte hur utbuden ser ut.
Mer serier hos CD.
Undrar hur filmutbudet ser ut.
Jag trodde att alla som har filmkanalerna använde Dreambox???
En jag känner har 5200 kanaler så jag tror det mesta finns 
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Dreambox tar både Viasat och CD.
Dreambox i sig är ju inte olagligt? Man kan ju sätta i sitt orginalkort i boxen, dessutom finns det Dreamboxar med dubbla kortplatser, alltså kan man köra Viasat och CanalDigital helt lagligt i sin Dreambox...
Dock så begränsas Viasats cardpairing möjligheten att använda någon annan än deras specade boxar för deras HD-kanaler.
Dock så begränsas Viasats cardpairing möjligheten att använda någon annan än deras specade boxar för deras HD-kanaler.
De som skriver ett likamedtecken mellan Dreambox och "olaglig avkodning" vet inte vad de skriver.
Till Bjurran:
Du kan bygga om vad som helst till att bli "olagligt", du kan ta en vanlig SAAB/Volvo och modifiera motor/avgassystem eller vad som helst så att den inte går igenom besiktningen, betyder det att man inte får skriva om SAAB eller Volvo i detta forum, snacka om ängsligt forum.......
Till Bjurran:
Du kan bygga om vad som helst till att bli "olagligt", du kan ta en vanlig SAAB/Volvo och modifiera motor/avgassystem eller vad som helst så att den inte går igenom besiktningen, betyder det att man inte får skriva om SAAB eller Volvo i detta forum, snacka om ängsligt forum.......
Redigerat: