1 586 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Callidus behållare för automatisk dosering
Hej.
Jag har ett Callidus vatten filter, med automatisk dosering för kaliumpermanganat för re negering,
Den suger i sig kaliumpermanganat från plastbyttan, men när det är klart, fyller den inte tillbaka till burken.
Jag har gjort rent burken men det hjälpte inte, kan det vara fel på flottören? Jag kunde inte se några fel på den sköljde ren burken och tog ut filterduken i botten, spolade rent. Ringde till Callidus och påtalade felet fick till svar att han inte visste vad det kunde vara för fel, kanske flottören fick jag till svar. Är det någon som har haft samma problem?
Jag har ett Callidus vatten filter, med automatisk dosering för kaliumpermanganat för re negering,
Den suger i sig kaliumpermanganat från plastbyttan, men när det är klart, fyller den inte tillbaka till burken.
Jag har gjort rent burken men det hjälpte inte, kan det vara fel på flottören? Jag kunde inte se några fel på den sköljde ren burken och tog ut filterduken i botten, spolade rent. Ringde till Callidus och påtalade felet fick till svar att han inte visste vad det kunde vara för fel, kanske flottören fick jag till svar. Är det någon som har haft samma problem?
Misstänker att min flottör också är paj. I mitt fall så suger den inte något eller trycker ut något till burken. Fattar ej hur mekanismen i den blåa lådan den ska funka. Någon som vet?B BTH skrev:Hej.
B ByggaByggaBygga22 skrev:Misstänker att min flottör också är paj. I mitt fall så suger den inte något eller trycker ut något till burken.
Hej har du gjort ren injektorn? Du kan peta med en tun ståltråd in i hålet eller om du har tillgång till kompressor och blåsa rent in i gångarna gjorde så själv och sedan funkade det, jag blev lurad att köpa ny burk, samma fel. Efter att jag rensade funkade det.B ByggaByggaBygga22 skrev:
ej hur mekanismen i den blåa lådan den ska funka. Någon som Har
Ja, den är rengjord
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Torktumlare stannar efter 15 sek och visar varningssymbol för vattenbehållare
Vitvaror -
Laga trasig behållare för elpatron
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Att försöka renovera ett äldre callidusfilter
Vatten & Avlopp -
Vad är det för behållare?