1 153 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
"CAD-app"
Medlem
· Västra götaland
· 563 inlägg
Jag skulle vilja på ett enkelt sätt rita upp fasaden på ett blivande hus för att få en känsla för proportioner på ett enkelt sätt......
Förrut hade jag både CAD och gis-program på jobb-burken men nu har jag bytt jobb.... Och är nu ute efter nåt enkelt - helst på i-padden. Jag behöver kunna rita upp längder och vinklar...
Förrut hade jag både CAD och gis-program på jobb-burken men nu har jag bytt jobb.... Och är nu ute efter nåt enkelt - helst på i-padden. Jag behöver kunna rita upp längder och vinklar...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Sketchup?
Tror väl som Dan säger att sketchup är bäst, verkar rätt vanligt för sånt. Ingen expert dock. Annars Fusion360 kanske, om man behöver parametriserade designs?G Gallianoman skrev:Jag skulle vilja på ett enkelt sätt rita upp fasaden på ett blivande hus för att få en känsla för proportioner på ett enkelt sätt......
SketchUp är det bästa du kan få tag på om du inte har tillgång till något 'riktigt' program som någon annan betalar för.
I den nuvarande gratisversionen har man gjort om så att allt körs i webbläsaren, så rent teoretiskt borde det funka även på en surfplatta. Dock är det nog ganska roddigt med så liten skärm, men framförallt utan en mus med mint tre knappar...
Vill man köra den gamla 'native'-versionen så finns fortfarande SketchUp make att ladda ner. Man hittar den kanske enklast via Google eftersom dom har gömt den lite på hemsidan.
I den nuvarande gratisversionen har man gjort om så att allt körs i webbläsaren, så rent teoretiskt borde det funka även på en surfplatta. Dock är det nog ganska roddigt med så liten skärm, men framförallt utan en mus med mint tre knappar...
Vill man köra den gamla 'native'-versionen så finns fortfarande SketchUp make att ladda ner. Man hittar den kanske enklast via Google eftersom dom har gömt den lite på hemsidan.
Klicka här för att svara