Hej hade tänkt att bytta tak på mitt uthus, så jag hade tänkt att lägga takplåt Tp20 som finns på byggmax! Så nu är frågan är det överkurs att sätta råspont? Eller behöver jag bara sätt bärläkt och ströläkt? Tusen tack för svar!
Plåttak kan få fukt på insidan så ngt mellan takstolar / plåt kan vara bra , duk eller oljehärdad board .
Behöver inte vara råspont som sedan förses med takpapp.
Bygger du utan råspont behöver du kraftigare bärläkt .