5 710 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Byte ytterdörr samt sidoljus...
Medlem
· Norrbottens
· 10 inlägg
Jag skall byta ytterdörr med tillhörande sidoljus, nu har jag kommit på en fråga som passar bra här.
Skall man ha drev/isolering mellan karmen och sidoljuset? Som det verkar vara idag så är dom skruvade dikt mot varandra, det verkar ju också vara den lösningen som blir stadigast. Men drar det i så fall inte där då?
Jag har tegel som karmen och sidoljuset skall fästas i, är det nåt man skall tänka på för att få det extra stadigt!?
Tack på förhand!
Patrik
Skall man ha drev/isolering mellan karmen och sidoljuset? Som det verkar vara idag så är dom skruvade dikt mot varandra, det verkar ju också vara den lösningen som blir stadigast. Men drar det i så fall inte där då?
Jag har tegel som karmen och sidoljuset skall fästas i, är det nåt man skall tänka på för att få det extra stadigt!?
Tack på förhand!
Patrik
Eller två strängar med silikon och skruva ihop tajt mot varandra. Täcklist på in o utsida tycker jag tex 8*21mm.
Produkter som diskuteras: "karmskruv"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Medlem
· Norrbottens
· 10 inlägg
Det löste sig på bästa sätt! När jag rev ur den gamla dörren så visade det sig att det fanns reglar att skruva i.
Jag gjorde silikonvarianten med täcklister på in och utsida, det blev stadigt och bra!
Jag gjorde silikonvarianten med täcklister på in och utsida, det blev stadigt och bra!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Färg på ytterdörr samt fönster på gult tegelhus från 1940? Grön? Röd?
Fönster & Dörrar -
Byte av ytterdörr på fritidshus pga av drag, är en förrådsdörr
Fritidshus -
Byte ytterdörr - firma Stockholm
Fönster & Dörrar -
Fönster byte 8 fönster samt 1 altan dörr 170 000 är det rimligt?
Fönster & Dörrar -
Byte av ytterdörr samt sidoljus.
Fönster & Dörrar