Johan H skrev:
Conex, VSH, är det samma produkt men olika tillverkare?

Har hittat något som heter klämringsmutter, finns för 12 mm rör. Borde det inte gå att använda en sådan?
Antar att den nya VVB'n har gängor på in/ut/spill, som det borde gå att använda en passade mutter på?

Inväntar resultatet av mitt vattenprov innan de blir beställning av ny VVB, får hoppas att den gamla inte springer läck fullständigt innan jag hinner byta.
Den nya beredaren har klämring dvs muttrar för 22 mm rör endera får man köpa passande förminskning som länkades till tidigare men vet ej vilka som passar till Nibes koppel eller får man dra fast en bit 22 mm rör och sen sätta en skarv mellan 22 mm kopparröret ner till 15 mm koppar

jaha jag räknade kallt med att det finns ventiler man kan skruva direkt i beredaren. Att man sen kan förlänga med rör är ju en sak men jag tänkte att det kanske inte behövdes nå rör emellan .

Antar att det blir en del rördragning mellan där gamla beredaren och ny beredare för rören lär inte vara exakt lika jag skulle dra 22 mm koppar från beredaren och sen skarva ner till 15 mot befintliga rör så är det klart.

Krilleman
Finns det grövre rör än 15mm i närheten så är det ju läge att gå upp i dimension om möjligheten finnes!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.