Jag börjar med att berätta att jag är nybörjare på det här.
Först och främst duger bilderna eller är det något annat ni måste se för att kunna svara på frågor?
Vad ska jag tänka på när jag beställer? Är detta någon speciell modell eller tillverkare? Ska jag bara gå efter måtten?
Sedan hur gör jag när den befintliga kassetten ska tas ut? Bort med listerna?
Vad behöver jag ha i form av verktyg och nya lister eller dylikt?
Först och främst duger bilderna eller är det något annat ni måste se för att kunna svara på frågor?
Vad ska jag tänka på när jag beställer? Är detta någon speciell modell eller tillverkare? Ska jag bara gå efter måtten?
Sedan hur gör jag när den befintliga kassetten ska tas ut? Bort med listerna?
Vad behöver jag ha i form av verktyg och nya lister eller dylikt?
Finns det flera stämplar i glaskassetten som även beskriver mått och typ så blir det enklare att beställa nytt?
Oftast byts glaset från utsidan genom att listerna tas bort ibland kan kassetten även sitta med lite silikon som får skäras bort för att du ska få loss glaskassetten.
Oftast byts glaset från utsidan genom att listerna tas bort ibland kan kassetten även sitta med lite silikon som får skäras bort för att du ska få loss glaskassetten.
Nej det står bara scanglas 5tgaranti på flera ställen runt om. Kan man ta måtten själv tror du? Okej får se om jag kommer åt det genom att öppna och snurra runt fönstret.1 123abc skrev:
När vi bytte en fönsterkassett något år sedan anlitade vi Ryds glas. Jag behövde inte kolla upp något, det kom en kille hem, tittade på beteckningarna inuti kassetten och tog mått. Det var typ allt. Sedan kom de och bytte ut den gamla..
Eller så sprättar man listerna, mäter yttermåttet på glaset och beställer tex från Mentafönster ett fast fönster med yttermått +10cm på bredd och höjd (inte helt 100 på att det var +10cm är nästan), plockar ur kassetten och byter i gamla fönstret