Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,
Oven hoppas jag att tre bilder visas på en radiator som varit installerad i ett sovrum hos oss i ca 25 år. Nu är det dags att byta och jag har några frågor som jag hoppas få svar på här.
1. Är det ett 400 v element jag har och i så fall vad har respektive av de två trådarna för funktion?
2. Kan jag/Får jag byta själva elementet till ett nytt 400 V och kan jag i så fall montera det nya elementet med den gamla ”sladden och kontaktdonet”?
3. Ev andra synpunkter mottages tacksamt.
Troligtvis kommer vi att låta en elektriker göra jobbet i samband med att ytterbelysning ska monteras in men skulle det visa sig att det är en enkel sak att göra själv så,går det om inte annat, fortare.
Tack på förhand/Erik
Elementet är märkt 400V, i så fall är det två fasledare som du har har i kabeln.
Jag hade bytt rubbet, dvs väggdosa och kabel när ett nytt element ska monteras.
Elementet är dubbelisolerat så det nya bör också vara det.
Det är formellt en uppgift för en elektriker.
Jag hade bytt rubbet, dvs väggdosa och kabel när ett nytt element ska monteras.
Elementet är dubbelisolerat så det nya bör också vara det.
Det är formellt en uppgift för en elektriker.
Tack för ditt svar. Precis som du säger så tar jag det med elektrikern så det blir rätt och varmt. /ErikE etompau skrev:
Klicka här för att svara
