http://forumbilder.se/DBRMS/dsc-0210
http://forumbilder.se/DBRMS/dsc-0209
Är det kopparröret på bilden eller är det en stödhylsa jag ser? Lyser jag in i röret så ser jag iaf att det är som en skåra som går runt hela röret, antingen är det kopparröret eller så har båda prisolrören skador invändigt. Invändiga dimensionen på kopparröret som jag ser är 8mm. Fick med mig en tub locher pasta för att försöka täta med men ser inte så vidare värst fint ut. Någon med erfarenhet som har ett klokt råd?
Bild på hur det ser ut i röret.
http://forumbilder.se/DBRMT/dsc-0214
http://forumbilder.se/DBRMS/dsc-0209
Är det kopparröret på bilden eller är det en stödhylsa jag ser? Lyser jag in i röret så ser jag iaf att det är som en skåra som går runt hela röret, antingen är det kopparröret eller så har båda prisolrören skador invändigt. Invändiga dimensionen på kopparröret som jag ser är 8mm. Fick med mig en tub locher pasta för att försöka täta med men ser inte så vidare värst fint ut. Någon med erfarenhet som har ett klokt råd?
Bild på hur det ser ut i röret.
http://forumbilder.se/DBRMT/dsc-0214
Ser ut som stödhylsa sitter i enligt mina ögon, annars så för in en mindre spårmejsel i röret så känner du kanten inne i röret. Som sagt konan är inte bottnad riktigt på ena röret för vv men borde hålla tätt ändå kan jag tycka, konan är ju på några mm in på röret. Rörfirman som gjorde om badrummet har du pratat med dom om problemet?
Konan trycks dit när fästet är fastskruvat samt röret är kapade i rätt längd enligt monteringsanvisningen.
Mvh
Konan trycks dit när fästet är fastskruvat samt röret är kapade i rätt längd enligt monteringsanvisningen.
Mvh
Redigerat:
Körde in en mejsel längst kanten och den tar emot en kant i båda rören. Om det nu är prisolrören som min mejsel tar emot så betyder väll det att rören är kapade längst med väggen och inte sticker ut 18mm? Eller är stödhylsa inuti prisolröret och det jag.känner är övergången mellan prisol och hylsa?
Kan lysa in i röret och ser den kanten! Rörisen kan jag inte ringa då det är förra ägarens snickare som kände nån pensionerad rörmokare som gjorde jobbet .. Så då borde jag kunna dra på lite locherpasta på gängorna, dra tillbaka blandaren och om det inte.droppar så va det troligtvis att den släppte ut vatten bakåt? När jag ser på resterna som är på gängorna så ser det faktiskt ut som att det har varit sånt på innan
Gjorde det och nu kommer vattnet ut genom gängorna igen istället för bakom fästet. Känns dock som att det är mindre. Ska öppna och göra en noggran koll på o-ringen, kanske är den som har tagit stryk av alla monteringsarbete/demonteringar. Känns iaf skönt att det inte kommer vatten bakifrån fästet. Ska jag försöka med gängtejp också eller bara mer locherpasta?
Nu har farsan varit här och löst problemet. Röret för varmvattnet kom in snett i konan så det han gjorde va att ta i betydligt mer än vad en annan vågade. Väggen är öppen på baksidan så jag kan se att det inte har läckt något bakåt samt att det inte har droppat något. Jävligt skönt att det är fixat men ska ändå höra av mig till vi villaägares jurist för att se vad dom säger. Köpte radhuset för 1.5 år sedan och har gjort 2 besiktningar, en överlåtelsebesiktning samt en fördjupande. De felen som hittades åtgärdades men nu har ännu ett fel uppdagats. Har ingen lust att åka på att betala om vi säljer och fel upptäcks.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden