414 läst ·
3 svar
414 läst
3 svar
Byta ut Nibe Fighter 410p - stänga av fläktar och kompressor
Hej
Min Nibe Fighter 410p Från och tilluftsvärmepump är slut och skall ersättas av en Bosch 5800i AW 10kW Luftvattenvärmepump med innerdel, samt ett separat FTX aggregat från Acetec.
FTX aggregatet kommer installeras först och en vecka senare kommer värmepumpen.
Det jag undrar är hur jag kopplar ur fläktarna och kompressorn på Niben och köra den som värmepanna tills dess att LVVP kommer ?
Min Nibe Fighter 410p Från och tilluftsvärmepump är slut och skall ersättas av en Bosch 5800i AW 10kW Luftvattenvärmepump med innerdel, samt ett separat FTX aggregat från Acetec.
FTX aggregatet kommer installeras först och en vecka senare kommer värmepumpen.
Det jag undrar är hur jag kopplar ur fläktarna och kompressorn på Niben och köra den som värmepanna tills dess att LVVP kommer ?
Fläktarna drar du bara ur kontakterna på, sitter där du byter filter.
Kompressorn vill jag minnas att det är tre kablar som du lossar på stora kortet som du viker fram bakom övre luckan. Ska kolla om jag har kvar någon info. Jag gjorde detta för fyra år sedan.
Kul som fan att du valde en riktig värmepump och FTX ventilation. Jag tog bergvärme och FTX.
Kompressorn vill jag minnas att det är tre kablar som du lossar på stora kortet som du viker fram bakom övre luckan. Ska kolla om jag har kvar någon info. Jag gjorde detta för fyra år sedan.
Kul som fan att du valde en riktig värmepump och FTX ventilation. Jag tog bergvärme och FTX.
Produkter som diskuteras: "Fläktarna"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Tack för svaretR Runnis skrev:Fläktarna drar du bara ur kontakterna på, sitter där du byter filter.
Jag önskar att jag skulle kunnat borra, men det blir helt enkelt för dyrt för mig.
Jag bor på primär vattentäkt så dom vill att jag återfaller hålet med bentonit, samt att min granne borrade för 15 år sedan innan det blev vattentäkt här och åkte på 84! meter foderrör.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden