Om du inte har någon lämplig avstängning, så är det troligen bäst att :
1. Slå ifrån spänningen till pumpen.
2. Slå av spänningen till varmvattenberedaren också för säkerhets skull utifall något går snett.
3. Öppna en kallvattenkran och spola tills det inte rinner längre och stäng sedan kranen.
4. Skruva bort och byt tryckmätaren.
5. Starta pumpen igen.
6. Om ingen luft kommit in i varmvattenberedaren, så slå på den igen.
7. Klart !!!