N Nucky skrev:
Bra fråga. Jag håller med dig. En sak till att se över framöver ihop om varför den slukar kW så fort den är igång om den då är köpt för vårt behov.

Historiskt är det pga nedan kommentar jag hittat bland all annan dokumentation jag gått igenom.... Oklart vad som menas med kommentaren då den säger emot sig själv en aning....

- Värmepumpens funktion i kombination med fjärrvärme bör ses över. Dagens användning av värmepumpsdrift i kombination med fjärrvärme är ej försvarbar pga elpriserna. Not. vid eluppvärmning så är det försvarbart. - Intervallstyr FVP att vara avstängd sommartid (den varma tiden) maj-sep då fjärrvärmepriset är lågt!
Aha, så ni har åtminstone vid installationstillfället haft billig fjärrvärme på sommartid.

Instämmer med raderna om att det nog är en tanke att be någon kunnig se över vilken värmekälla som ska användas när och hur dessa ska kombineras, samt den generella regleringen av värmepumpanläggningen.

Trevlig afton

Mvh

Stefan
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.