Bra fråga. Jag håller med dig. En sak till att se över framöver ihop om varför den slukar kW så fort den är igång om den då är köpt för vårt behov.
Historiskt är det pga nedan kommentar jag hittat bland all annan dokumentation jag gått igenom.... Oklart vad som menas med kommentaren då den säger emot sig själv en aning....
- Värmepumpens funktion i kombination med fjärrvärme bör ses över. Dagens användning av värmepumpsdrift i kombination med fjärrvärme är ej försvarbar pga elpriserna. Not. vid eluppvärmning så är det försvarbart. - Intervallstyr FVP att vara avstängd sommartid (den varma tiden) maj-sep då fjärrvärmepriset är lågt!