Hej,

Försöker byta strömbrytare. Ny från biltema med L1, L2, L3 samt 1,2,3 uttag. Tidigare Hand håller en ny strömbrytare från Biltema med ledningar och märkning L1, L2, L3.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny strömbrytare
Bakifrån visning av en ny Biltema strömbrytare med märkning L1, L2, L3, 1, 2, 3.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förutom den svarta och bruna tråden som var inkopplad tidigare fanns en svart som låg lös(?) Sedan tidigare.

Hur kopplar jag nu? :)
 
Den du köpt har är nog en 2polig variant, framsidan syns inte envippa. Är det bara 2 ledningar till den gamla så koppla på en på L3 och den andra på 3 eller en på 1 och andra på L2.
 
  • Gilla
Aco Drug
  • Laddar…
Varför ska du byta brytaren? Fungerar inte den första eller är det utseendet du byter den för?
 
  • Gilla
Aco Drug
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Varför ska du byta brytaren? Fungerar inte den första eller är det utseendet du byter den för?
Byter då den tidigare lossnade/gick sönder efter att ha använts lite för hårdhänt.
 
J jonaserik skrev:
Den du köpt har är nog en 2polig variant, framsidan syns inte envippa. Är det bara 2 ledningar till den gamla så koppla på en på L3 och den andra på 3 eller en på 1 och andra på L2.
Det kan nog vara så kommer inte ihåg om den tidigare hade två knappar eller bara en. Var såpass länge sen den gick sönder. Det spelar inte roll vilken färg vart i ditt exempel om L3/3 t.ex?

Tack för svar än sålänge
 
Den förra hade en vippa.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.