Hej någon som bytt stenskiva på köksbänken. Klantat mig och fått dressing syra fläckar på köksbänken den som är runt diskho spishäll m m. Runt om är det samma sten och även på hylla ovanför. Det är som en köksö. Eller kan man slipa bort fläcken
Beror lite på hur djupt det etsat. Ser ut som kalksten, är i så fall relativt lättslipad. Använd kloss och börja med våtslippapper p400 mellanslipa med p1000, avsluta med p2000.
Polera med produkt som innehåller polerlera tex. Fix Universal
Går att få till mycket fin yta på detta vis men resultatet hänger på hur mycket sten som är bortfrätt
Går att få till mycket fin yta på detta vis men resultatet hänger på hur mycket sten som är bortfrätt
Fast nu kommer du polera en slipad yta?hscn skrev:
Beror lite på hur djupt det etsat. Ser ut som kalksten, är i så fall relativt lättslipad. Använd kloss och börja med våtslippapper p400 mellanslipa med p1000, avsluta med p2000.
Sen skulle jag nog hellre börjat lite grövre och haft lite tätare mellan kornen på slipklossarna, sen med den grövsta på på själva skadan sen jobbat mig utåt ju finare korn jag har, sen det svåra med syrafläckar är att dom oftast syns i släpljuset
Att byta skiva går men det går inte att få "samma" sten då alla block är olika!
Redigerat:
Inget är omöjligt! Jag har marmor i mitt kök, fick en Cava-ring.M MiaSthlm skrev:
Klicka här för att svara