Ett hus från 50-talet där nu fönstrena behöver bytas helt (inkl karm). De är ca 50x40cm och sitter i en källarvägg och karmen är av trä. Vill gärna byta till underhållsfria pvc fönster.
Min undran är, hur får jag ut mina nuvarande fönster? Och var sågar man? Kör man tigersåg med nått speciellt blad?
Min undran är, hur får jag ut mina nuvarande fönster? Och var sågar man? Kör man tigersåg med nått speciellt blad?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fönstret BÖR vara 15-25mm mindre än angivna karmyttermåttet (5x6 modul)(500x600mm) dvs ca 480x580mm fysiskt mått.
jag skulle börja jobba mig fram inifrån. Såga av spiken med tigersåg när putsen är bortknackad. Ladda gärna upp bilder från insidan.
Med vänlig hälsning, fremax
jag skulle börja jobba mig fram inifrån. Såga av spiken med tigersåg när putsen är bortknackad. Ladda gärna upp bilder från insidan.
du kan såga utan att knacka puts på insidan. Stor risk att du går genom till utsidan eller att du nockas av tigersågen när den slår i putsen. Ett tips kan vara att såga av karmen för att sedan bryta in den och ut ur nischen. Hur som helst kommer du behöva att ta bort och ersätta putsen på in eller utsidan.R Rolle85 skrev:
ladda upp bilder när det sker så lovar jag att du får hjälp med ett smidigt byte. Lycka tillR Rolle85 skrev:
I värsta fall (riktigt otur ) så har du inte modulmått och behöver göra ingrepp i väggen.. men det hoppas vi att du inte har.