Slagporten till mitt garage sjunger på sista valsen, så det är dax att köpa nytt. Jag har undersökt den port jag har och undrar om det sätt den är monterad är rätt och hur jag bör montera den nya med dagens installation i åtanke. Det verkar som om tidigare ägare har gjutit in karmen i stället för att gjuta först och sedan ställa porten på gjutna plattan. Det finns också ett stålband som håller ihop på undersidan. Får man med sånt med en ny slagport, eller ska jag behålla den jag har?
Tacksam för alla förslag och tips. Är även intresserad av tips på prisvärda slagportar 24x20.