Avloppsrören under diskhon i köket har börjat läcka, när jag känner på den verkar plastgängen ha gett upp. På bilden syns vattnet som pressas genom gängen. Jag har googlat på utbytesdelar, men hittar inte riktigt motsvarande delar.

Vad behöver jag för delar? Vad kallas dessa? Antingen hittar jag vita smalare rör eller gråa med skjutmuffar och som verkar vara för grövre användning.

Rören som läcker är typ 40 mm, men verkar gå in i ett rör som är ca 50 mm, som i sin tur går ner i ett rör i golvet som är ca 60 mm.

Viss reservation för att måtten inte är 100%, har inte hämtat skjutmåttet ännu.

ImageUploadedByTapatalk1399800384.127012.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S
packningarna brukar vara kinkiga. hamnar dom inte helt perfekt så kan dom läcka.
ibland kan trycka igenom lite när det börjar bli stop i röret

spekerök skrev:
Har du dubbel ho så borde denna passa om du har stor sil på den ena.

[länk]

mvh
Tack för hjälpen. Det ser dock ut som man behöver mixtra lite för att få allt att passa. Om man skulle ta in experthjälp för att få detta ordnat så att det håller är det en rörmokare som kan detta?

Är du normalhändig så löser du det, de flesta ersättningslåsen bygger på teleskops funktion åt de flesta håll. Vänd dig till en VVS butik med kunnig personal och foton på ditt gamla lås som du visar upp så borde du få rätt saker med dig till ditt köksskåp.

mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.