Hej

Remmen gick av, och ny rem ska monteras men hur monteras remmen mellan dom här ?

SAM_1475.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Måste man försöka få bort hjulen genom att knacka ut sprint ?

Mvh Ola

Hej.
Nej hjulen ska inte tas bort, utan pressa remmen mot trumman.
Så var det i alla fall när jag bytte på vår Bauknecht, men jag kan ha fel.

Tack Wetown nu är remmen där, remmen går runt aksel o sen pressar hjulen mot remmen på¨var sida

Vassego. 😁

min gick av idag :/ du får gärna visa bilder hur remmen ska sitta! vart köpte du remmen?

lossar du fronten eller baksidan för enklast montage av remmen?

Lossa baksidan.

• Gilla
Alej
  • Laddar…
Alej skrev:
min gick av idag :/ du får gärna visa bilder hur remmen ska sitta! vart köpte du remmen?
ja nu har jag skruvat ihop maskin men ska försöka rita på bilden , remmen beställde jag hos en lokal service verkstad

Alej hade faktiskt en bild , hoppas att du ser hur remmen går

SAM_1507.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
mikejson666
  • Laddar…
Vart köpte ni remmen?
Det ser ut som en fläktrem till en bil.

tackar, blir att köpa en ny rem på måndag

jag får inte bort den svarta plastkåpan som sitter på rundstaven där remen ska runt :(

ska man ta bort tumlaren eller kan den aitta kvar när man byter rem?

Redigerat:
Menar du fläkthjulet ? i mitten så är det som en låsring , jag använde en liten skruvmejsel och drog den rakt ut
Då kunde jag ta av fläkthjulet

• Gilla
Alej
  • Laddar…
Jag har kämpat länge med det här. Har köpt ny fläktrem, men fläkthjulet (om det nu heter så, den svarta kåpan som sitter i änden av staven) får jag inte loss!
Hur menar du att man använder skruvmejseln?

Tobias Nordqvist skrev:
Jag har kämpat länge med det här. Har köpt ny fläktrem, men fläkthjulet (om det nu heter så, den svarta kåpan som sitter i änden av staven) får jag inte loss!
Hur menar du att man använder skruvmejseln?
Låsringen som sitter fast runt axel´n, framför det svarta fläkthjulet tog jag och stoppa in en liten vanlig spårmejsel och klicka lös ringen, sen var det bara att dra hjulet rakt ut.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.