Hej jag har vattenburen värme med en gammal kombipanna med fungerande janfire flex-a som ska bytas ut. Nu undrar jag lite vad man ska satsa på. Jag bor utanför umeå så veden kostar väl 350/m3. Jag har aldrig haft ved så jag undrar om det är så pass mycket jobbigare än pellets. Eller ska man satsa på den underhållsfria bergvärmen? Det är ett litet hus på ca 120m2.
Vi vill kunna dusha 4 stycken i rad och vi vill även kunna bada utan problem.
Det är en investering som vi hoppas kunna få lite tillbaka för då vi säljer om sådär 6-7 år.
Ska man satsa begangnat?