94 241 läst ·
17 svar
94k läst
17 svar
Byta lås, vad ska det kosta?
Sida 1 av 2
Jag ska byta lås, behöver 6 cylindrar som alla ska ha samma nyckel. Vanlig typ duger bra. Men jag har inte en susning på vad det ska kosta? Jag kan givetvis gå runt till olika låssmeder, men jag kan även fråga här för att få ett humm om vad jag ska betala.
Någon som vet vad som är rimligt pris så jag inte blir lurad? Byter dem gör jag själv, det är alltså bara materialet jag ska ha.
Någon som vet vad som är rimligt pris så jag inte blir lurad? Byter dem gör jag själv, det är alltså bara materialet jag ska ha.
Julas är bara 7 stift men det blir förmodligen billigare att ta ett tre pack för 249:- därifrån och sedan kompletera med 3 till, från en låssmed, och göra dom efter jula låset.
Jag fick en 7 stifts cylinder tillverkad igår, 435:- gick det på.
Jag fick en 7 stifts cylinder tillverkad igår, 435:- gick det på.
Tack för tipset! Hittade på nyckelbutiken: "Det går även bra att beställa låscylinder enligt befintlig nyckel där nyckelnummer börjar på OFG, ODG eller 1DG, ange då ditt nyckelnummer i meddelanderutan när du kommer till kassan."TeroM skrev:
Alltså: Köp ett tre-pack på billigt ställe, beställ extra cylindrar (speciellt då jag just nu bara behöver 4 st, 6 st är efter att ha bytt en förrådsdörr och bytt ytterdörr så jag har nyckellåsning på insidan oxå).
Jag fick precis pris av den lokala Låssmeden i Halmstad på antingen att nyckla om de 3 cylindrarna jag har eller 3 nya cylindrar. 260 kr/st för att nyckla om och 500 kr/st för nya cylindrar. Tycker de låter billigt mot vad jag läst runt om lite här