Står med ett kommande luckbyte i köket och har googlat och mailat runt till olika firmor som jobbar med detta.
Har hittat en firma som f.n erbjuder 25% rabatt under Januari, priset blir grymt bra (hälften mot vad Elons luckbytarerbjudande kostar) men jag hittar inga omdömen om firman eller luckorna trots att den varit aktiv sedan 2018.
Vilka tillverkare har ni andra använt er av, hur var priset och kvaliteten på luckorna?
Vad avgjorde erat val?

Mats-S
Ta en koll på en doldis, "Härjedalskök". Dom är ju nischade på luckbyten, och just nu har dom en bra kampanj ( https://harjedalskok.se/3fbua9g/ )
Har hört en hel del positivt om dom, så det kan vara värt att kolla upp :)

• Gilla
moken och 1 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Ta en koll på en doldis, "Härjedalskök". Dom är ju nischade på luckbyten, och just nu har dom en bra kampanj ( [länk] )
Har hört en hel del positivt om dom, så det kan vara värt att kolla upp :)
Tack, jo jag har kollat på deras hemsida och skickade en fråga till dem i förra veckan om lite exempelpriser för att slippa slösa med deras, och min tid med hembesök etc. ifall det visar sig vara tokdyrt.
Har tyvärr inte fått ngt svar från dem ännu, men hoppas det kommer ngt snart.

Vi lämnade in luckorna för ommålning.
Kostade ca 300kr/lucka.

M magnu skrev:
Vi lämnade in luckorna för ommålning.
Kostade ca 300kr/lucka.
Våra är ganska slutna, och frun i huset vill såklart förnya

Förresten, kan rapportera några priser.

Elons egna märke, Nordanro skulle kosta ganska precis 30000kr. Nackdel, blir nån sorts renoveringsgångjärn med klor som dras rakt in i stommen....
Modum kök, pågående kampanj 25% rabatt,14500kr.
Gör utifrån mina mått med korrekt placering av gångjärn.
Härjedalskök 48000kr, detta är med deras pågående kampanj dock inkl handtag och gångjärn.
Mälarkök (?) Ca 25000kr.
Hittade inga omdömen på nätet om Modum, därav kom denna tråd upp, men idag har jag fått veta att som har ett annat firmanamn också där det fanns över 200st lämnade omdömen.
Betyg 4.2 om jag inte minns fel, dock när jag läser de negativa recensionerna blir jag lite oroad då vissa skriver att lacken slås bort väldigt lätt från luckorna.

Har fortfarande inte bestämt mig för vem det blir

Sitter i samma sits ska byta endast luckor på befintliga stommar.
Hittade Luckoronline.se. Ska mäta i helgen och se vad det ev skulke kosta, dom har en sida som man själv kan föra in alla mått och få ett pris.
Någon som har anlitat dom?

• Gilla
moken
  • Laddar…
C Cassandra skrev:
Sitter i samma sits ska byta endast luckor på befintliga stommar.
Hittade Luckoronline.se. Ska mäta i helgen och se vad det ev skulke kosta, dom har en sida som man själv kan föra in alla mått och få ett pris.
Någon som har anlitat dom?
För mig blev det luckoronline, dom har dock inte levererats ännu så jag vågar inte svara på hur faktiska luckorna är, men Tommy som har firman var helt suverän att ha och göra med

Lucka Harmonia från Luckoronline monterade nu, känns gedigna och ser bra ut

• Modernt kök med vita skåp, svart mosaikbacksplash, och inbyggda vitvaror. Skåp öppet med synliga förråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M moken skrev:
M moken skrev:
Tack för infoSer jättebra ut!

• Gilla
moken
  • Laddar…
P
Måla själv

Funderar också på att byta ut luckorna.
Någon som har tips på billig tillverkare som gör luckor efter egna mått? (Riktigt gamla stommar med udda mått).
Har kikat på många sidor och många har bara ett bestämt urval av luckor och många tillverkar bara till vissa fabrikat av stommar.

Finns aldrig några prisexempel och de vill ofta göra hembesök. Jag behöver ingen som kommer hit, bara få luckor tillverkade efter mina mått och efter en modell som jag väljer, i massiv furu.

Huddingebo Huddingebo skrev:
Funderar också på att byta ut luckorna.
Någon som har tips på billig tillverkare som gör luckor efter egna mått? (Riktigt gamla stommar med udda mått).
Har kikat på många sidor och många har bara ett bestämt urval av luckor och många tillverkar bara till vissa fabrikat av stommar.

Finns aldrig några prisexempel och de vill ofta göra hembesök. Jag behöver ingen som kommer hit, bara få luckor tillverkade efter mina mått och efter en modell som jag väljer, i massiv furu.
Hade det inte varit för att du behöver ha dem i massiv furu så hade Luckoronline funkat.
Du lägger in alla mått på hemsidan, väljer modell av lucka och får ut ett pris direkt.
Men dom säljer inte i massiv furu, iallafall inte enligt hemsidan.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
M moken skrev:
Hade det inte varit för att du behöver ha dem i massiv furu så hade Luckoronline funkat.
Du lägger in alla mått på hemsidan, väljer modell av lucka och får ut ett pris direkt.
Men dom säljer inte i massiv furu, iallafall inte enligt hemsidan.
Ok vad synd. Vad tillverkar de I då? MDF?

Huddingebo Huddingebo skrev:
Ok vad synd. Vad tillverkar de I då? MDF?
Denna får du i massiv ek, annars fanns det nån med ram av ek och spegel av HDF.
Men, vet inte om det går att själv välja en design av fräsning om du vill ha en annan look än just denna.
https://luckoronline.se/koksluckor/tra/44

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.