Gamla köksblandaren har gett upp och en ny är beställd. Den nya har anslutning: 3/8" lekande mutter FLEX-slang (G10).

Min gamla blandare var ansluten med klämringskoppling, se bild. För att kunna ansluta den nya blandaren gissar jag att jag behöver ha en planadapter i befintlig klämringskoppling/ballofix?

Har jag uppfattar det korrekt och om så är fallet: måste jag ha en planadapter av märket Ballofix eller går det med vilken som? Röret är 10mm.

Tack på förhand!

• VVS-installation med koppar- och plastledningar, avstängningsventiler, grå avloppsrör, vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Maledictus skrev:
Gamla köksblandaren har gett upp och en ny är beställd. Den nya har anslutning: 3/8" lekande mutter FLEX-slang (G10).

Min gamla blandare var ansluten med klämringskoppling, se bild. För att kunna ansluta den nya blandaren gissar jag att jag behöver ha en planadapter i befintlig klämringskoppling/ballofix?

Har jag uppfattar det korrekt och om så är fallet: måste jag ha en planadapter av märket Ballofix eller går det med vilken som? Röret är 10mm.

Tack på förhand!
Ja, det är rätt tänkt, det ska vara deras egna adapter.

https://www.rskdatabasen.se/kategor...rreservdelar/ballofix-planadapter-1934289-560

• Gilla
Maledictus
  • Laddar…
Störstmjölken Störstmjölken skrev:
Ja, det är rätt tänkt, det ska vara deras egna adapter.

[länk]
Tack för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.