9 306 läst ·
7 svar
9k läst
7 svar
Byta klinga på Festool TS55EBQ. Nåt speciellt att tänka på?
Skall byta sågklinga på min Festool såg. Har köpt Biltema sågklingor som enligt forumet här skall passa. Är det nåt speciellt att tänka på när man byter klinga? Nåt man kan göra dunderfel?
Har aldrig bytt till biltema klingor, bara till dewalt, men det har inte varit några problem. kan dock vara så att de nu inte kommer att ha exakt samma mått till flärpen på skenan än tidigare pga av annan bredd på klingan osv. Dra inte åt klingan för kuna o fosterland. Sladden ur. Som alltid med alla sågar, vinkelslipar osv: vrid runt klingan för hand ett varv så att den inte tar i något. När du släpper tillbaka den gröna spaken för klingbyte är det vettigt att hålla i maskinen, annars kommer den att fjädra tillbaka ganska hårt.
jag har satt på en biltema på min ts55 och det var inga problem , rätt bra att ha en lite mer grov tandad klinga som biltemas är
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kap och ger - problem att byta klinga
Verktyg & Maskiner -
Söker prisvärd fin klinga till Festool T-55
Verktyg & Maskiner -
Bordssåg Dewalt DW745 - saknar verktyg för att byta klinga, vart kan man köpa dessa i Sverige?
Verktyg & Maskiner -
Sågklinga för att såga stenbänkskiva till festool ts 55
Byggmaterial & Byggteknik -
Såga med Festool cirkelsåg i laminatskiva med kantlist av aluminium, byta klinga?
Verktyg & Maskiner