Igår gick huset vi ska köpa igenom besiktningen ganska bra. Besiktningsmannen konstaterade att våtrumsmattan var i gott skick (sedan 1980) även runt golvbrunnarna. Dock kunde han ta loss klämringarna.
Vi kommer att lägga klingers och frågan är då om man måste bila upp hela brunnen och byta den eller kan/får man sätta i en ny klämring?
 
Brunnar innan -91 är inte godkända och skall därmed bytas om du skall få det godkänt.

// Snozzi
 
Tack för svaret!
Men måste man bila upp betongen för att byta brunnen? Låter som ett sjuhelsikes jobb :-/
Vet ni nån beskrivning på nätet som visar hur det går till?

 
Det går rätt fort att bila upp brunnen, 0,5 - 1 timme med en riktig bilmaskin, hyr en riktig på te.x Cramo eller likn.

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.